Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Redhat 5.2?


Pher Ågren

Rekommendera Poster

Är det helt fel att köra in RH 5.2 på en P133 eller ska jag försöka köra in en nyare. Fungerar Apachen bra i 5.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis har det hänt en hel del sen RH 5.2, men att det är "helt fel" att köra det skulle jag inte vilja påstå. Apache borde fungera alldeles utmärkt under 5.2.

 

Givetvis rekommenderar jag att du försöker få tag på en nyare version, inte bara därför att den kan han en snabbare (bl.a. bättre minnes och disk I/O) och stabilare kernel, utan även därför att fler kända säkerhetshål kan var igentäppta.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P133 har nu fått W95 och tjänstgör som router/brandvägg men jag har även en 486 på 25 Mhz, dock är hårddisken inte större än 100Meg, går det att köra in 5.2 servern med enbart Apachen? Tänkte den kunde tjänstgöra som en liten webserver, samt för att lära mig lite mer om Linux. Eller får den inte plats?

 

jag har även 6.2an men den blir väll för seg och för stor antar jag? Är det bökigt att sätta upp Apachen, jag är färsk inom Linux.

 

Mvh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar rakt ur boken 'Linux för Dummies' där 5.2 finns med på CD.

 

"Systemkrav:

- 486 processor

- Minst 8 MB minne, rekommenderas minst 16MB

- ...Om du nöjer dig med en så liten installation som möjligt av basdelen av Linux och X Window System så räcker det med 180 MB hårddisk. "

 

Eftersom du inte skall ha X så _kan_ det gå att trycka in Linux och Apache.

 

Apachen är lite knöligare att sätta up än t.ex IIS eller Roxxen, eftersom det inte finns något grafiskt gränssnitt att göra inställningarna i. Istället görs inställningarna i en konfigurationsfil (textfil som man ska editera några rader i). Följer man bara instruktionerna så går det dock ganska smidigt.

 

==Coleburn==

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...