Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra Mediaspelare?


Firetruck

Rekommendera Poster

hejsan! har nyss formaterat datorn f'o'r en "nystart" :) och letar efter nogon bra mediaspelare, som kan spela de flesta filtyper. F'o'rr anv'nde jag mig mest utav WINAmp f'o'r bode film och musik, men jag har h'o'rt att VLC ska vara j'a'ttebra, osv osv. WINAmp spelar inte heller upp fron DVD vilket kan vara oerh'o'rt frustrerande... So tipsa mig gj'a'rna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja VLC är ju kung på så sätt att du installerar det och så spelar det alla, och då menar jag värkligen alla (ja till rimlig mån...) av dina filmer, helt perfekt.

 

Dock så gillar jag inte vlc's utseende, tycker det är lite krånglgit och så vidare, i jämförelse mot till exempel windows media player, men det är fortfarande ett program jag enser vara "nödvändigt" och välldigt nöjd med

:thumbsup:

 

Om du spelar HD filmer via datorn så är kanske vlc inget för dig, då Codex'arna inte värkar vara särskilt optimerade, och filmer som flyter på bra i andra media spelare kan i vlc lagga

(skedde på min gamla enkärniga sempron 3000+ are...)

har du kraftigare dator så spelar detta endå ingen roll, men kan vara bra att veta:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju även köra XBMC som är ett komplett mediacenter med Open Source. Den spelar i princip allt du matar den med, inklusive filer inbäddade i rarfiler och imageavbildningar.

 

Voddler som ska komma i höst använder källkoden till XBMC som sin grund.

 

[inlägget ändrat 2009-09-22 17:15:46 av MrB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, windows media player 12 (den som kommer med windows 7) är riktigt fin den med, men jag vet inte om den går att få på vista eller xp :thumbsdown:

 

Det som är bra med den är att förutom tidigare fördelat så som snyggheten, designen och enkelheten stöder den numera även .AVI filer , vilket gillas mycket starkt från min sida!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min absoluta favorit är än ZoomPlayer. har dock inte som VLC, WMP Classic och en del andra sina egna codecar internat i paketet utan förlitar sig på vad du har installerat på datorn.

 

Men den helt klart bästa spelaren, bästa GUI...

 

imho

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DivX - ett codec-företag nej tack.

 

FFDshow som sköter det hela på fri bas, samma kodbas som VLC, WMP Classic (och flera?) sköter avkodning och kodning av DivX/Xvid ack så bra. Codec som alltså används i just Zoom Player eller in den vanliga WMP som finns som standard i Windows.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...