Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare installation


dae49

Rekommendera Poster

Hej, jag har dj.. kämpat med att installera våran skrivare efter en ominstallation av XP pro, skrivaren är en HP deskjet 5740 USB, jag har gått helt efter HP's instruktioner för installationen, har även stängt av virus/brandvägg och trojan skyddet, men allt stannar av när det kommer till att jag ska sätta in USB kabeln och starta skrivaren för att systemet ska hitta den, inget händer därefter, har väntat över 1 timme, men inget händer, har avinstallerat det som blev installerat och även städat bort rester från registret, men det går ändå inte att genomföra installationen, visst ska skrivaren vara på USB port 001 i egenskaperna för skrivaren, kan felet vara att jag på den porten har en Dymo label ettikettskrivare installerad ?, hoppas att någon har en ide hur jag ska få ordning på eländet, har snart slitit bort allt hår på skallen i vild förtvivlan hehe ;-)

bif bild från install och från egenskaper.

Mvh dae

 

[bild bifogad 2009-09-16 05:27:08 av dae49]

1160845_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn känner inte av skrivaren. Prova en annan kabel eller prova kabeln i en annan installation.

 

När du startar XP med skrivaren igång, ska installationsguiden starta automatiskt, oavsett om du installerat drivrutin tidigare. Anledningen att man ska installera drivrutin med skrivaren frånkopplad är att XP inte ska välja nån annan standarddrivrutin själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Börja med att starta "services.msc" som admin, kontrollera däri att tjänsten "Print Spooler" både är startad samt har startmetod: "Automatisk".. Det är en förutsättning för skrivarhantering!

 

 

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, allt ordnade sig, bytte kabel och startade upp datorn med skrivaren påslagen istället för HP's förslag, att starta datorn först och sen sätta i USB kabeln & starta skrivaren, allt fungerar nu som det ska och jag är hjärtligt tacksam för att ni finns, alla ni som vill hjälpa till när det krånglar, är väl inte direkt oerfaren på dator anv själv, men ibland kör man fast, tackar alla för er hjälp !.

Ha de!.

Mvh dae.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du fick till det på egen hand :thumbsup:

 

Tack för poängen, du får själv en poäng för att du talade om hur du löste ditt problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...