Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att göra ren installation med en uppgraderingsversion?


i9magol

Rekommendera Poster

Jag funderar på om man ska köpa en uppgraderingsversion av win7? Kan man göra en ren installation av Windows 7 då, eller måste man installera Vista varje gång man ska göra en ominstallation av datorn i framtiden (har ingen lust att spara Vista-skivan x antal år framöver). Eller räcker det att spara licensnummret till Vista?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eForum!

 

Som jag har förstått det kan du göra en ren installation, men du måste ha ett tidigare genuint Windows installerat. En uppgraderingsversion av Windows 7 verifierar att så är fallet. Då det är avklarat kan du ta bort det tidigare, ta bort/skapa partioner, formatera för att göra en ren installation precis som vid installation av en fullvärdig/retail licens.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra erbjudande.

Tittade inte igenom hela texten, men vad jag kan se är Windows 7 på tyska. Det finns ett språkpaket från Microsoft, men Enterprise kan inte hämta detta via Windows Update. Det är bara Windows 7 Ultimate som kan det.

Har heller inte sett det för nerladdning hos Microsoft ännu. Naturligtvis finns det för den som har MSDN eller TechNet prenumeration.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...