Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Texten taimar inte ljudet i filmen.


ake071

Rekommendera Poster

Hej.

Nu är det så att jag fick en film av min kompis (.avi) som jag har här på datorn, den var ingen undertext till och då jag gärna vill ha det så gick jag till undertexter.se eller vad dom heter (vet inte exakt vilken jag tog ifrån). Jag startar filmen, texten kommer upp och så, inget problem med det, men den kommer upp före dom säger det i filmen, det är ju inte så roligt.

 

Finns det något sätt att fixa detta?

 

// MVH Olle.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det väl snudd på regelbrott men vi antar att det inte gäller en "olaglig" film (ni vet vad jag menar..)

Från undertexter.se så ska man hämta just den textfil som hör till just den releasen av film. Brukar heta samma sak på slutet...

Med spelare som ex. BSPlayer kan man enkelt justera texten framåt & bakåt i tid men detta brukar inte vara ett linjärt förhållande, om texten ligger före i början av filmen så kan den mycket väl ligga efter efter ett tag/mot slutet av filmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken spelare använder du? I VLC kan du synka undertexterna i inställningarna, genom att anpassa förskjutning.Man får testa sig fram med hur många millisekunder som krävs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I BSPlayer & SMPlayer så gör man detta genom att trycka ner en tangent medan man tittar, går ganska fort att hitta rätt om man inte är flera minuter fel från början...

 

[bild bifogad 2009-09-04 08:07:55 av Mikael63]

1158662_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...