Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snälla hjälp!


Cläry

Rekommendera Poster

Du får nog skanna med Nod32 igen i så fall. Går det att ställa in att man bara ska skanna en liten del av hårddisken så att skanningen går fortare?

 

Jag tror att ATI menar att det redan finns en installerad drivrutin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Okej =D

Tack.

 

Då kör jag en tredje gång =)

Körde en gång till inatt för att se vad jag fick för resultat, men då hittade den inga virus.

 

Men, men, jag kör en gång till :)

 

Vi hörs om en dryg timme, för det var vad det tog i tid ungefär ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju också fått in nåt skit i registret så du kan ju kunna prova regseeker , det är ett program som ränsar registret , den tar bort alla gamla, onödiga register nycklar som finns kvar i registret. tycker klart bäst att det är den bästa "register cleaner" för windows xp, har använt den många ggr utan nåt fel efter :)(förutom att den tar bort nån "key" till msn så den måste lägga tillbaka den när du startar msn nästa gång). du kan även göra back up av registret om nu nåt skulle strula.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man skadliga filer i datorn så har man säkert skadliga poster i registret men man bör ju inte rensa i registret utan att veta vad man gör för något. Även om det bara är en MSN-post som tas bort fast den borde vara kvar så vet man ju inte vad som händer i en annan dator med andra program installerade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det vad som hittades i kväll eller är det det som fanns i karantänen från igår?

 

Det första är troligen ett falsklarm för det ser ut som en fil som hör till Pandas online-skanning och den har du kört förut enligt HijackThis-loggen.

 

Det andra gissar jag är en musikfil, men det är ju utifrån vilken mapp den ligger i. Svårt att svara på om den innehåller något skadligt eller inte, så du får nog själv avgöra om du ska göra "restore" på den.

 

Inga tecken på en aktiv infektion i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mej lite småknäpp just nu, men hur gör jag?

 

Jag blåmarkerar filen och trycker på restore och ingenting händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen, men jag har inte haft något behov av att återställa filer som Esets online-skanning tagit bort. Kolla om filerna har kommit tillbaks. Annars så kan du gå till Esets karantänmapp, bör vara i C:\Program\EsetOnlineScanner, och se om det går att återställa filerna själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det finns en mapp AskBarDis i datorn. Den hör ihop med någon toolbar, t ex Ask Toolbar, som inte är lämplig att ha i datorn.

 

ATI bör fungera bättre att installera och avinstallera när det har blivit ordning på .Net framwork så hur har det gått med det?

 

Har du kört något av mina rekommenderade antispionprogram än?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar vi bort AskBarDis. Kontrollpanelen eller bara delete? Ask Toolbar i kontrollpanelen kanske?

 

.Net har jag nog fått ordning på, men jag får fortfarande upp samma felmeddelande som jag bifogade i mitt första meddelande.

 

Antispionprogram har jag inte sett några. Körde ju ESET Online Scanner, men det kanske inte är den du menar. Du får isf ge mej ett bra namn på antispionprogrammet :)

 

[bild bifogad 2009-09-04 00:42:25 av Cläry]

[bild bifogad 2009-09-04 00:43:37 av Cläry]

1158638_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ask Toolbar i kontrollpanelen kanske?
Japp, fast tydligen redan till hälften borttagen. Se om CCleaner kan göra något åt programmet och ta bort mappen AskBarDis.

 

Adobe har rapporterat att getPlus® innehåller något säkerhetshål. Gör som det står under rubriken "If the NOS files are found, the issue can be mitigated by:" på http://blogs.adobe.com/psirt/2009/07/local_privilege_escalation_in.html

 

På min webbsida så har jag några tips på antispionprogram också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att trycka på deleteknappen här alltså?
Ja

 

och här kör jag "run cleaner" ?
I CCleaner väljer du Verktyg till vänster och så får du upp en lista på program att avinstallera och om det är någon avinstallation som inte fungerar så kan du välja Ta bort post (då tas raden bort så att du slipper se den i Lägg till eller ta bort program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera gamla Java-versioner med säkerhetshål i datorn. Jag rekommenderar dig att installera en ny från http://www.java.com/sv/ och därefter avinstallera alla Java utom den senaste i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program (inga webbläsare igång).

 

På min webbsida har jag en länk till Secunias kontroll av om det finns program med säkerhetshål i datorn. Kör den.

Nu måste jag lägga mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...