Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snälla hjälp!


Cläry

Rekommendera Poster

Hjälp, jag har fått något problem. Jag bifogar en bild på ett felmeddelande som dyker upp när jag startar windows. Får en till liknande, fast i rubrik-raden står AutoStore.exe.

Jag har också kört HijackThis och bifogar den loggen.

 

[log]

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 19:11:36, on 2009-09-02

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\eLogsvc.exe

C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

C:\Program\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program\Maxtor\Maxtor Backup\MaxBackServiceInt.exe

C:\Program\Maxtor\OneTouch\Utils\SyncServices.exe

C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe

C:\Program\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe

C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\Program\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe

C:\Program\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\Program\Maxtor\OneTouch\utils\Onetouch.exe

C:\Program\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe

C:\WINDOWS\system32\iid.exe

C:\Program\Winamp\winampa.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe

C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program\QuickTime\QTTask.exe

C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe

C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe

C:\Program\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe

C:\Program\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Program\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe

C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Program\Personal\bin\Personal.exe

C:\Program\Last.fm\LastFMHelper.exe

C:\Program\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe

C:\Program\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program\Delade filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [sMSERIAL] sm56hlpr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Program\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\Program\Maxtor\OneTouch\utils\Onetouch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Program\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Net iD] C:\WINDOWS\system32\iid.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [Telia] "C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe" /P Telia

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [uniblue RegistryBooster 2] C:\Program\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: Last.fm Helper.lnk = C:\Program\Last.fm\LastFMHelper.exe

O4 - Startup: Storegate Autostore.lnk = C:\Program\Storegate\Autostore\AutoStore.exe

O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?

O4 - Global Startup: Personal.lnk = C:\Program\Personal\bin\Personal.exe

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://c:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i bakgrunden - res://C:\Program\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/229?5486f0c428354c4abfdacd30530e492c

O8 - Extra context menu item: Öppna på ny flik i förgrunden - res://C:\Program\Windows Live Toolbar\Components\sv-se\msntabres.dll.mui/230?5486f0c428354c4abfdacd30530e492c

O9 - Extra button: Blogga detta - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogga detta i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab

O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - https://inloggning.stenungsund.se/Citrix/ICAWEB/en/ica32/wficac.cab

O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab

O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://signin3.valueactive.com/Register/Branding/olr3313/OCX/v1018/flashax.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\Program\DELADE~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program\Delade filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Autostore - Storegate AB - C:\Program\Storegate\Autostore\AutoStoreSvc.exe

O23 - Service: Bonjour-tjänst (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program\Norman\Npm\Bin\eLogsvc.exe

O23 - Service: getPlus® Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Program\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: MaxBackServiceInt - Unknown owner - C:\Program\Maxtor\Maxtor Backup\MaxBackServiceInt.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE

O23 - Service: MaxSyncService (NTService1) - - C:\Program\Maxtor\OneTouch\Utils\SyncServices.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Nvcsched.exe (file missing)

O23 - Service: Norman Resource Provider (NVOY) - Norman ASA - C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe

O23 - Service: O2Micro Flash Memory (O2Flash) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe

O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (telia) (sprtsvc_telia) - SupportSoft, Inc. - C:\Program\Telia\Supportassistent\bin\sprtsvc.exe

O23 - Service: SupportSoft RemoteAssist - SupportSoft, Inc. - C:\Program\Delade filer\SupportSoft\bin\ssrc.exe

 

--

End of file - 11569 bytes

[/log]

 

MVH / Cläry

 

[bild bifogad 2009-09-02 19:17:57 av Cläry]

1158307_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Här är de två automatiskt startade program som ger upphov till felmeddelandena:

O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay

O4 - Startup: Storegate Autostore.lnk = C:\Program\Storegate\Autostore\AutoStore.exe

 

Det första är något som har med programmet till grafikkortet att göra. Vet du hur du installerar om det?

 

Det andra är väl något som har med lagring att göra. Du kanske vet mer?

 

 

-----------

Flyttar tråden till forumet för Windows XP eftersom det inte har något med skadliga program att göra.

 

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har installerat om drivrutinerna för grafikkortet och det hjälper inte. Sonen tror att jag har nåt virus, men jag har Norman virusprogram och det har inte hittat något virus.

 

Och AutoStore är en lagringsplats i luften som jag har fått av Telia.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-09-02 19:56:50 av Cläry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har installerat om drivrutinerna för grafikkortet och det hjälper inte.
Har du laddat ner dem också? Så du inte installerar någon drivrutin som ligger kvar på hårddisken och som innehåller fel. Om grafikkortet är mer än något år gammalt så kan en äldre version av drivrutinen fungera bättre än den senaste versionen.

 

Och AutoStore är en lagringsplats i luften som jag har fått av Telia.
Har du möjlighet att installera om programmet? Gärna om det finns någon nyare version att ladda ner.

 

Installerade, avinstallerade eller uppdaterade du något strax innan det började?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat drivrutinerna från installationscd:n som följde med datorn.

 

AutoStore kan jag säkert hitta på mina sidor på telia.se, men det är å andra sidan inget som jag måste ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte, men jag fick för mej att jag skulle rensa lite på datorn så jag var inne på lägg till och ta bort program och tog bort lite som jag inte trodde att jag behövde och tog uppenbarligen bort nåt som jag inte skulle ha tagit bort, men jag kommer tyvärr inte ihåg allt.

 

Jag vet att jag tog bort några .Net framework eftersom jag hade så många olika och trodde att det räckte med att ha den senaste versionen, men så var det ju inte :( . Tror att jag har installerat om alla som hade.

 

Tror oxå att jag tog bort någon komponent till ATI och har efter det försökt att avinstallera hela ATI-paketet och installera om det, men får det ändå inte att fungera.

 

När jag nu försöker avinstallera ATI kommer det upp en varningsruta som säger att datorn kommer att stängas av och sen stängs den av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag tog bort några .Net framework eftersom jag hade så många olika och trodde att det räckte med att ha den senaste versionen, men så var det ju inte :( . Tror att jag har installerat om alla som hade.
ATIs drivrutin behöver ha något .NET framework, men jag vet inte vilken. Menar du att du installerat alla .NET framework igen? (lite oklart)

Vilka .NET framework har du nu?

 

När jag nu försöker avinstallera ATI kommer det upp en varningsruta som säger att datorn kommer att stängas av och sen stängs den av.
Försök att avinstallera i felsäkert läge (tryck på F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert i menyn som kommer upp. Starta sedan om datorn och installera i normalt läge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Version 1.1 behöver man ha, men 2.0 ska man inte behöva för den ingår i version 3. Du kanske behöver ominstallera 3.5 SP1 så att den blir den sist installerade för att allt ska bli rätt.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=ab99342f-5d1a-413d-8319-81da479ab0d7

Notera vad det står i det andra stycket som börjar med ordet Viktigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag skall avinstallera både 2.0 och 3.5 och sen ominstallera 3.5 eller ska jag ta bort 2.0 och installera 3.5 över den versionen som jag redan har?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill spara utrymme (eller varför du nu tog bort den förut) så avinstallera 2.0. Sedan tror jag det räcker med att ominstallera 3.5 SP1 utan att avinstallera först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag reparerat 3.5 och skall göra en uppdatering men vet inte vilken jag ska välja. Kan du svara på det?

 

[bild bifogad 2009-09-02 22:31:06 av Cläry]

1158386_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag gjort det.

 

Men, men

Försök att avinstallera i felsäkert läge (tryck på F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert i menyn som kommer upp. Starta sedan om datorn och installera i normalt läge.

 

Har även försökt att göra avinstallationen av ATI i felsäkert läge, men datorn vill inte starta felsäkert. Den stänger av sej när jag kommer dit.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger av strömmen, det var väldans, det brukar ju väl i stort sett ske bara vid överhettning och datorn borde ju inte bli hetare i felsäkert än i normalt läge, utan tvärtom svalare. Pröva med ett val som heter något med VGA, då används inte heller grafikkortets drivrutin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag kört onlinescanning och det här blev resultatet . .

 

Tycker du att jag skall bocka i delete quarantined files och köra finish?

 

[bild bifogad 2009-09-03 01:24:15 av Cläry]

1158425_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på List of found threats så att jag får se vad det var för filer som programmet hittade (men det blir i morgon). Jag är intresserad av både filnamn och mapp samt vad för sorts skadligt program det är i filerna.

 

Du ska inte välja Delete quarntined files. Det händer då och då med alla antivirusprogram att de falsklarmar och då är det bra om filerna finns i karantänen så att de kan återställas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm prova avinstallera alla .netframework och alla ati drivrutiner även program som hör till (helst i felsäkert läge men om det ej går gör i vanligt) , starta sen om och installera networkframe v1.1 och 2.0 och sen starta om datorn igen , sen prova installera ati drivrutinerna igen:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attans vet du vad. Kunde inte trycka på List of found threats för rutan var borta :(

Har väl tryckt bort den av någon konstig anledning ;)

 

Men jag gjorde en ny scanning och då hittade den inga threats alls =D, så om jag har tur är allt som det ska nu.

 

Sitter på jobbet nu, så kan inte kolla det än.

 

Har fått följande förslag av RicoRehn: hmm prova avinstallera alla .netframework och alla ati drivrutiner även program som hör till (helst i felsäkert läge men om det ej går gör i vanligt) , starta sen om och installera networkframe v1.1 och 2.0 och sen starta om datorn igen , sen prova installera ati drivrutinerna igen:)

 

Ska jag göra så tycker du? Stängde av datorn igår/inatt så den borde vara helt iskall när jag kommer hem sedan :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du trycker på "Manage quarantine" kan du du få fram vad som hittades?

 

Om det fortsätter att vara problem med .Net framework så kan det ju vara bra att göra som RicoRehn föreslog. Det enda som är vanligt och som kräver .Net framework är programmet för ATI-grafikkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte trycka på "manage quarantine". Dialogrutan försvann som sagt igår, så det enda jag har kvar är jpg-bilden som jag skickade till dej och den kan jag ju inte trycka i ;)

 

Chansade på att insatllera ATI nu när jag kom hem och fick följande meddeladen (bifogade filer)

 

[bild bifogad 2009-09-03 19:41:04 av Cläry]

[bild bifogad 2009-09-03 19:41:34 av Cläry]

1158555_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...