Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompilera vid run-time + namespaces


Rest man Klaymen

Rekommendera Poster

Rest man Klaymen

Hej!

 

Jag bygger en webbapplikation som ska kompileras vid körning, dvs jag använder CodeFile="sida.aspx.cs" i min aspx-sidor och kompilerar ej innan jag laddar upp till servern. Det fungerar utmärkt, behöver ej ha några dll-filer på server för att sidorna ska servas.

 

Mitt problem är dock att jag har ett gäng kontroller som jag vill lägga i en underkatalog till roten. Dessa ligger i ett undernamespace också, etc "Applikation.Kontroller", medan sidan som ska ladda dem ligger i "Applikation". Även dessa använder CodeFile och ska kompileras vid runtime.

 

Problemet är att servern ju inte kompilerar filer som inte ligger under App_Code, därför kan mina sidor under "Applikation" inte hitta namespace "Applikation.Kontroller" (de är ju inte kompilerade). Och web-kontroller får ju inte ligga i App_Code.

 

Hoppas det går att förstå vad jag menar.

 

Finns det något sätt att gå runt detta utan att behöva förkompilera alla klasser innan jag laddar upp?

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

Jag löste det på egen hand. Tricket var att registrera min usercontrol högst upp på min aspx-sida, då kompileras den och jag kan använda dess namespace och klass.

 

<%@ Register Src="/Underkatalog/Usercontrol.ascx" TagPrefix="Kontroller" TagName="Usercontrol" %>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...