Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorprogram för live-bruk


vila på Söndag

Rekommendera Poster

vila på Söndag

Jag använder Yamaha GT-2 för att spela piano (funkar mkt bra)

Jag använder Cubase(4) för inspelning och lite Reason

 

Jag skulle vilja använda de instrument som finns för att komplettera ljuden i GT-2:an, t.ex. splitta för att lägga bas i vänster och stråk i högerhand. Jag behöver också snabbt kunna byta uppsättning och kontrollera volym mm. typ som ett gammalt el-piano. Har använt ett Roland RD-700. Ett alldeles exemplariskt användar gränssnitt. Ett gäng preset med 4-sliders för att ha lite koll på nivåerna.

 

Vad ska jag använda ? Behöver jag använda ett enklare klaviatur för att styra datorn ? Jag vill ja ha det så smidigt som möjligt - plugga in dator i flygeln (MIDI & audio) och seda tuta och kör. Alltså inte 1000-olika apparaturer som ska kopplas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag använder Yamaha GT-2 för att spela piano (funkar mkt bra)

Jag använder Cubase(4) för inspelning och lite Reason

 

Jag skulle vilja använda de instrument som finns för att komplettera ljuden i GT-2:an, t.ex. splitta för att lägga bas i vänster och stråk i högerhand. Jag behöver också snabbt kunna byta uppsättning och kontrollera volym mm. typ som ett gammalt el-piano. Har använt ett Roland RD-700. Ett alldeles exemplariskt användar gränssnitt. Ett gäng preset med 4-sliders för att ha lite koll på nivåerna.

 

Vad ska jag använda ? Behöver jag använda ett enklare klaviatur för att styra datorn ? Jag vill ja ha det så smidigt som möjligt - plugga in dator i flygeln (MIDI & audio) och seda tuta och kör. Alltså inte 1000-olika apparaturer som ska kopplas.

 

 

 

Hej!

 

Upptåckte för en tid sedan ett program för enbart använda pluggarna i datorn live.

(Det dräller av bra och billiga och även gratis pluggar).

Jag fann något som heter Cantabile Solo 2.0. Funkar förträffligt för mig.

Det kostar några hundralappar men det är det värt. Finns även en gratisversion men den saknar

många väsentliga funktioner, bl a split och transpose. Gå in på länken nedan och läs mer.

Mvh

 

www.cantabilesoftware.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...