Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

KVD:s tolkning av fullservad


kaggen

Rekommendera Poster

Kvarndammens ”finstilta” fullservad.

 

Köpte en VW Touran -06 på KVD i juni. Enligt värderingsmannen en bra bruksbil trots att den gått långt. Det nämndes även att serviceboken var väl ifylld, alla intervaller åtgärdade,fullservad.. När jag lämnar in min bil på service upptäcktes att kamremmen inte har bytts enligt det intervall som anges i serviceboken. Kontaktar bilfirman i Gävle som utfört servicen. De kan inte ge ett svar varför kamremmen inte är bytt. Kontaktar KVD för att ev kunna utnyttja köptrygghetsavtalet. Får till svar att kunden, dvs jag, har haft tillgång till serviceboken och att det då åligger mig att kontrollera att kamremmen är bytt. Ordet fullservad betyder inte att allt är åtgärdat enligt det serviceavtal som finns.

Jag vet att det åligger kunden att undersöka allt men??????

 

Anders Gustavsson

Enköping

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina föräldrar var med om en liknande grej där en beg bil utlovades vara fullservad, men sedan visade det sig att den senaste servicen endast bestod i ett oljebyte. I serviceboken var alla stämplar på plats. I det fallet fick mina föräldrar den felande servicen gjord enligt tillverkarens rekommendation utan extra kostnad.

 

Hur menar försäljaren att du skulle veta huruvida kamremmen är bytt genom att titta i serviceboken. Min bilfirma skriver inte in i serviceboken precis vad de gjort, utan stämpeln betyder att servicen gjorts enligt deras checklista. Byte av kamrem loggas mha en klisterlapp i motorrummet.

Även om du som kund har skyldighet att kolla så har säljaren än ännu större skyldighet att hålla vad han lovar. Lovar säljaren fullservad och serviceboken ser ut att stödja det så bör man inte behöva gå in och kolla varje detalj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...