Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ok, den bistra sanningen tack!


blindmouse42

Rekommendera Poster

Fråga:

Jag har ett GeForce2 kort med tv-out på + en dvd. Om jag ska kunna kolla på dvd filemer på tvn, hur ska jag då gå till väga? Kom med förslag. Måste jag köpa mig ett MPEG kort för att slippa skärmbytet eller hur funkar det egentligen och om jag måste handla ett kort, viket ska jag köpa och vad kostar det? Vore tacksam för svar och GOTT NYTT ÅR på Er alla förresten

 

Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du måste stå ut med skärmbytena.. och personligen tycker jag det förtar mycket av känslan när man måste trilskas med det varje gång.

 

TVTool/TVCC löser en del problem genom att du kan switcha med två hotkeys - och vissa tv-ut-kretsar ger rätt bra bild.. men själv har jag upplevt diverse anomalier med färgproblem när man visar video/overlay å annat trams i samband med just TVCC.

 

Ett mpeg2-kort är klart bekvämast och ger oslaget bäst bild - samtidigt som du kan fortsätta använda datorn "som vanligt" på datorskärmen oxå. Mpeg-kort med hollywood+-krets i är mkt bra. Kostar strax under tusenlappen. Värt för att slippa tv-ut-frustrationen - plus den bättre bilden som blir av hårdvarukretsen.. samtidigt som datorn slipper göra såvärst mycket heller så du kan använda den till annat samtidigt.. bra om ni är flera i huset med ;)

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...