Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN vägrar starta upp


Issssss

Rekommendera Poster

Igår bytte jag från ESET Smart Security till Avast antivirus och Comodo-brandvägg. Avinstallerade ESET med ett borttagningsprogram och tog bort allt, och installerade allt på rätt sätt.

 

Det som dock hände var att MSN Messenger (Live, den näst senaste) slutade att fungera. När jag klicka på ikonen så kom timglaset upp men sedan hände inget. Gick alltså inte att starta upp msn. Funkade inte heller när jag startade om datorn, så jag installerade det senaste msn. Då får jag upp rutan men när jag loggar in så försöker den logga in i 5 min sedan så slutar den att försöka logga in. Inget felmeddelande kommer upp...

 

Nu installerade jag MSN Messenger Live 8.0 och det fungerar fortfarande inte, får inte upp rutan när jag försöker starta MSN.

 

Hjälp någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Det är inte så att du råkat blockera MSN i brandväggen?

...lätt hänt när det dyker upp en massa popuprutor med frågor om att tillåta det och det programmet.

 

Comodo är rätt avancerad med mycket menyer, så du får leta runt därinne och se om du kan hitta blockerade program. Kanske kan du häva blockeringen.

 

Senaste MSN har jag läst att många har problem med. Rådet vore att återinstallera den äldre versionen, som du hade tidigare.

 

EDIT:

 

Angående Comodo Firewalls:

Titta under "Defense +" och där "Common Tasks" -> "My blocked files"

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

[inlägget ändrat 2009-07-29 12:25:34 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vill ha kvar den nästsenaste. Problemet är att jag inte har kvar .exe filen så jag kan installera det, och det går inte att hitta på MSN-hemsida. Kan man ladda ner den någon annanstans?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Issssss skrev:

Jo, vill ha kvar den nästsenaste. Problemet är att jag inte har kvar .exe filen så jag kan installera det, och det går inte att hitta på MSN-hemsida. Kan man ladda ner den någon annanstans?

 

Du kan säkert hitta det här:

http://www.oldversion.com/MSN-Messenger.html

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat nu, men det står bara

 

"A newer version is available. You must install the newer version in order to contine. Would you like to do this now? YES/NO"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar fortfarande inte, lyckas logga in en gång, men när jag stänger ner själva msn så går det inte att att få upp igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats installera den senaste versionen nu, och får upp den. Men när jag försöker logga in går det inte, utan den bara försöker i en minut sedan slutar den att försöka utan något som helst felmeddelande... skumt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...