Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se


Pepparkakan84

Rekommendera Poster

Hej Pepparkakan.

 

Det var en kul fråga..;) Vart ska vi börja? Skaffa en dator eller varför inte en Dvd-spelare. Det borde även gå bra med en Playstation3.

Tyvärr så får du utveckla din fråga lite mer för att få ett vettigt svar.:)

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

De vart så efter ominstallation, så undrar vad de är som kan ha hänt.

 

Om jag ska spela de i t.ex. windows media player, står de att måste ha någon avkodare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Om jag ska spela de i t.ex. windows media player, står de att måste ha någon avkodare?

WMP är definitivt ingen spelare att använda för att se DVD-filmer i (visst kan det gå, men då måste du som antyds av meddelandena installera codecs för att hantera detta, men WMP suger så skippa det).

Jag rekommenderar VLC-player eller ännu hellre en dedikerad DVD-spelare som ex. WinDVD, PowerDVD eller Fluendo

 

[inlägget ändrat 2009-07-25 09:39:41 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Tack, då gäller de bara att välja.

Börja med VLC. Gratis och är en suverän spelare oavsett typ av filmkodning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
De verkar inte gå att få textning i VLC??

Nya officiella VLC måste jag säga har dummat ner sig en del. Pröva med någon av versionerna innan 1.0, ex. 0.9.9. Jag klarar inte av att den nya versionen gjort sig av med en hel del finesser som fanns i de tidigare, inoficiella, versionerna.

 

http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.9/win32/vlc-0.9.9-win32.exe

 

Med rena DVD.filmer så får du bäst funktionalitet med de andra program jag föreslog. VLC är en suverän spelare vad gäller att den inte kräver separata codecs och fixar det mesta man laddar ned (de flesta torrentsajter ger dig bra format på filmer, men inte alltid). Men för DVD-menyer och liknande så rekommenderar jag nog hellre PowerDVD eller WinDVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...