Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

e-post


HUP151

Rekommendera Poster

har köpt en ny maskin med vista premium 64 bit. hur kan jag flytta över alla gamla mejls och adressboken från min gamla xp-home maskin? tidigare när jag formaterat xp-maskinen har jag kopierat mappen Outlook Express och exporterat adressboken och sedan lagt in dem i den formaterade. gäller samma för windows mail? hopas på svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för snabbt svar - men förstår inte riktigt. i nuvarande maskinen xp-home har jag alltså outlook express och där finns väl inga pst-filer?? jag har förr kopierat mappen Outlook Express (med alla dbx-filer) från Documents and Settings och exporterat wab-adressen och sparat på en annan partition - efter formatering har jag sen lagt tillbaka dem i nyformaterade partitionen med operativsystemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, outlook express meddelanden sparas i dbx filer. I windows mail är det bara att gå till arkiv>importera, sedan väljer du Outlook Express 6, jag är ganska säker på att det är den versionen du har, och sedan väljer du mappen som innehåller dbx filerna,som då konverteras till .pst.

 

[inlägget ändrat 2009-07-17 11:03:04 av Swarley]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...