Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN messenger problem


Databecca

Rekommendera Poster

Det är så att min lillebror har ett litet storp problem.. Han fick problem med sin MSN messenger den nya från msn.se det hände idag då jag skulle skicka till han men när jag skrev nått syndes ej texten utan enbart smaylisarna och vi testade att byta tecken snitt o.s.v men kom fram till att det va fel på msn.. Nu försökte vi avinstallera det men utan framgång det finns alltså inga filer kvar m,en ändå står det att msn är kvar som progra men det finns ej att hitta i datorn.. vi försökte installera om det men det står fortfarande att msn fortfarande finns och används :S vad ska man göra? Det finns inga filer kvar av programmet nånstans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har senaste MSN (Windows Live Messenger) så kan man avinstallera via Kontrollpanelen. Välj "Program och funktioner" i Vista eller "Lägga till och ta bort program" i XP. Sök efter "Windows Live Essentials" för att avinstallera hela Windows Live.

För att en avinstallation ska avslutas så måste man alltid starta om datorn.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men det har vi gjort och vi har varit inne i allt som man kan tänka sig programmet finns inte inte heller där i programn och avinstallera..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga filer kvar av programmet nånstans

Windows Live finns i C:/Program/Windows Live. Jag antar att ni har hittat den mappen och tagit bort den.

 

Sen finns det även dolda filer. För att visa dolda filer går du till kontrollpanelen och klickar på Mappalternativ -> Fliken Visning och markerar "Visa dolda filer och mappar". Tag även bort bocken i rutan framför "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper".Klicka Ok.

 

Gå till C:/Användare/Ert användarnamn/AppData o.s.v. Ni får leta vidare här. Det skiljer mellan Vista och XP vart filerna är gömda.

 

Thomas

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-07-14 20:57:53 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...