Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dualboot Windows 7 / Windows XP


Erikssonvr6

Rekommendera Poster

Erikssonvr6

Hej.

 

C:\ - Windows 7 - Nyinstallation.

D:\ - Windows XP - Befintlig installation.

 

Jag har installerat om windows 7 igår pga att jag hade beta versionen.

Men nu när jag ska göra dualboot med mitt XP som ligger på en annan partition så fungerar det inte. Jag lyckades förut när jag installerade beta versionen.

 

Använder mig av EasyBCD 1.7.2 men när man lägger till Windows XP i "Add/Remove Entries" så står det:

 

EasyBCD could not locate a copy of NTLDR on your hard drive. Pleas download a copy of NTLDR and NTDETECT.COM from http://neosmart.net/wiki/pages/viewpageattachments.action?pageId=196612 and copy them to C:\ in order for your newly created entry to work.

 

Efter att jag har laddat ner filerna och lagt dom i både C:\ och D:\ så får jag ändå inte Windows XP att starta. Det står nått om boot.ini när man försöker starta XP.

 

Någon som vet hur man ska göra?

Mvh Björn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Mikael Wadeberg

Ladda ner vistabootpro så får du välja vilket du ska starta när du startar datorn. När du startar programmet så välj System bootloader i menyn, sedan bockar du för Windows vista Bootloader o All drives. Sedan är det bara o starta om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för instruktionen, har dock formaterat partitionen redan och kört en ny installation av Windows XP. Då fungerade det direkt med EasyBCD 1.7.2

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...