Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

anslutningsproblem


jan-erik

Rekommendera Poster

jag har et mycket märkligt problem som jag inte riktigt vet hur jag sk få hjälp med eftersom jag inte vet var felet har sitt ursprung.

 

Min hemsida fungerar utmärkt var man än laddar upp den - utom hos mig!

Allt annat webrelaterat fungerar utan problem, men just min egen hemsida svarar "sidan kan ej visas".

 

Jag kör över kabelmodem och router, men eftersom allt anant funkar kan det ju knappast vara hårdvarurproblem.

 

jag upprepar att ingen användare upplever något prroblem.

 

Jag kör även dreamweaver, och ett anant (eller samma?) problem är att jag inte kommer åt remote files.

 

jag har tillfälligt löst problemet gnom att köra över mobilt bredband, där allting funkar.

 

 

 

var ska jag börja leta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webservern ligger på hotell, Indell. Jag har varit i kontakt med dom, och hos dom funkar allting perfekt när dom laddar sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft webbservern hemma hos dig tidigare så att du har ändrat i Hosts-filen för att peka om domänadressen?

 

Vad händer om du i Kommandotolken skriver:

ping jea.se

Får du en IP-adress tillbaka? Jag får 91.186.20.97.

Kommer pingsvaren eller blir det timeout eller inga svar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webservern har legat på Indell i ett år o funkat utmärkt. jag pigade som du sa, fick samma ipadress som du, och sen timeout.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp

 

Är det först nu som du inte kan komma till jea.se eller har det varit så hela året?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det har funkat utmärkt hela tiden, krånglet började i början av denna vecka. det verkar som att ingen annan har nåt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna prata med din internetleverantör om att du inte kan nå en viss IP-adress.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med dom, och dom har mest gjort som jag, dvs kliat sig i huvet. men jag får väl på dom igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju ligga hos leverantören eftersom det funkar för dig med mobilt bredband.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, så måste det vara, men dom har ju stängt över helgen.

 

Men vad jag nu upptäckt är nåt som gör att jag inte saknar kabelanslutningen ett dugg. Jag gjorde så att jag installerade det mobila bredbandet i den stationäre datorn, o herregud va det funkar. Om det är sämre svarstider så är det så marginellt att jag inte tänker på det, och jag hade goda svarstider även med kabeln. Även hanteringen av remotefiler med DW funkar jättebra.

Det verkar nästan för bra för att vara sant, och någon hake är det förstås.

En nackdel är att modemet kopplar ner efter en viss tid stiltje, men det kan jag leva med.

Är det nån annan som kör webhantering med mobilt bredband?

Tänk att kunna slippa ett par burkar o några kablar.

Var finns hakarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...