Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lära sig bekämpa Virus & Maleware.


MichaelM

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag undrar om det finns någon bra hemsida / kurs där man kan lära sig bekämpa virus , maleware, maskar och annat sådant. Själv så är min dator frisk och jag vet hur jag tar bort maleware och virus med programvaror.

 

Men jag skulle dock vilja lära mig läsa som ex HJT loggar, och lära mig djupare i var maleware lägger sig i registret tex. Jag vill lära mig detta för att det är intressant och för att hjälpa andra.

 

Så om det finns någon bra hemsida / kurs för detta så skulle jag vara väldigt tacksam om någon kunde linka.

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svaret Cecilia!

 

På tanke på dom här skolorna.

Det är väl ingen bestämd tid på dom att man måste vara online och göra test eller så? Det är väll mest guider och sådant eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte gått dem så jag vet inte exakt, men så som jag har uppfattat det så är det först att läsa en del och sedan får man komma med förslag på hur särskilda testloggar ska åtgärdas men det lär ju vara i forum eller liknande så det ställs ju inga krav på att man ska göra det vid en viss tidpunkt. Man får lära sig allt svårare problem allt eftersom och när man bedöms kunna tillräckligt så får man ge sig på riktiga problemdatorer i de vanliga forumen under handledning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...