Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv i villa?


CowCow

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ska snart flytta ut från lägenheten till en villa, och då det bara finns en antenn i huset så undrar jag, vad är det för sorts tv anslutning ska jag ha?

 

Alltså en kompis sa att man kan köpa någon box och ett kort så tittar man på tv gratis, men är inte det olagligt?

 

Och det där med satelit tv förstår jag inte heller, kan man på något sätt få in till ex. Tv3, tv4, kanal 5 ,9, tv1000 och de andra gratis eller att man bara betalar en gång eller åtminstone mycket billigare än ett abonnemang som han har i hyresrätten, just nu betalar jag 300 kr i månaden.

 

Och en till fråga är om man enbart kan betala kortavgift? Är det en fördel att bo i villa när det gäller Tv och liknande?

 

Det blev nog lite för många frågor, jag är en nybörjare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om villan inte är ansluten till något kabel-tvnät,och bara har

en vanlig tv-antenn så behöver du en digital-tvbox för att kunna

se marksänd tv,och ett programkort om du vill ha fler kanaler

än basutbudet,då behöver du en digital-tvbox med kortläsare.

 

 

Jag tror att RN bättre kan besvara dina övriga frågor....

 

 

[inlägget ändrat 2009-06-13 00:52:52 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV kan du ta in via markantenn, parabol, IPTV (via kabel/telenät (ADSL) eller kabelTV (typ ComHem)

 

Markantenn är Boxer, http://www.boxer.se

Parabol finns Viasat, http://www.viasat.se , och Canal Digital, http://www.canaldigital.se

IPTV, vi telenätet. Telia är väl de enda ännu? http://www.telia.se

KabelTV, om är ansluten till någon bör du veta/få information.

 

KabelTV är enda som kan vara analogt idag, övriga digitala och kräver en digitalbox.

Olika operatörerna har olika utbud och priser. Om du vill betala så lite som möjligt är det fria utbudet i marknätet det jag rekommenderar, dvs SVT, TV4 TV6 och något mer (se boxers hemsida).