Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programmeingshjälp via förening?


www.world-of-java.se

Rekommendera Poster

www.world-of-java.se

Jag studerar programmering och multimedia på distans, just nu läser jag Java.

Detta språk är det språk som jag tänker nischa mig i, javan är ett stort språk och eftersom jag inte läser på högskola så är mitt enda vettiga alternativ att ta Sun:s certifikat för java.

Jag tänker att nischa mig som webdevelooper.

Några saker som jag saknar när jag läser på distans är den dynamik som finns i grupp man hjälper varandra samt att en kritisk lärare tittar på mina program och kommer med konstruktiv kritik.

Men min ide för att lösa detta vore att öppna en förening för oss som behöver det där vi kan hjälpa varandra med problemlösning och kritiskt granskande.

 

Vi skulle kunna ha olika problemlösningar som tävling.

Vi skulle kunna ha interna cirklar som kurser, i swing kanske som exempel.

 

3 Vi skulle kunna ha olika test för att se att vi är up to date.

Kursmaterieal finns att hämta på nätet.

 

 

 

Själv läser jag java just nu men kommer att läsa PHP ifrån den 22/6, men kommer självklart att fortsätta med javan minst 2tim per dag, vilket jag behöver.

 

För att starta detta projekt så behöver vi kanske inte starta en förening utan bara vara några aktiva.

 

Om ni är intresserade av detta projekt så skicka ett mejl till mig, om det kommer tillräckligt många så kan vi köra igång.

En ide vore en egen plattform på webben där vi kommunicerar och hämtar material för studier.

Jag håller på med en hemsida om java, upplagt som en kurs men den är omfattande och kommer ta tid men en sån ide vore utmärkt.

 

Med vänlig hälsning: Jens wenell

Glöm inte att skriva villket/villka språk du jobbar i?

world_of_java@live.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh. du, en tråd räcker. Korsposta INTE. Två effekter av korspostningar

1: De raderas så snart berörd moderator får syn på dem

2: Allmän irritation riktad mot dig uppstår.

 

En fråga, en tråd.

 

/Monshi

En av Eforums moderatorer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...