Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skapa videofilm


silvas

Rekommendera Poster

Jag har en mix av JPEG-bilder, videosnuttar (.AVI) och musik. Jag sparade hela klabbet som en .AVI-fil med hjälp av AVS VIDEO EDITOR. När jag sedan brände över AVI-filen på en skiva med NERO, blev bildkvaliteten dålig.

När jag skapar en DVD-fil direkt på datorn med hjälp av AVS VIDEO EDITOR, får jag störningar och avbrott när jag kör DVD-skivan i min spelare. Vilken är egentligen den bästa inställningen vid bränningen?

/silvas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få så bra resultat som möjligt:

 

1. Se till att du har tillräckligt med RAM-minne i datorn. För XP, allra minst 1 GB, för Vista mer (har dock ingen egen erfarenhet)

 

2. Starta om datorn direkt före renderingen/bränningen

 

3. Kör inga andra program samt surfa inte under tiden datorn renderar och bränner, mao rör inte datorn

 

Punkt 2 och 3 är inte så kritiska om du har gott om minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Kan du säga vilket alternativ som är bäst: att mellanlagra på en fil eller att gå direkt på en DVD-skiva. (se bif. bild)

 

 

 

 

[bild bifogad 2009-06-10 09:54:15 av silvas]

1144458_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en fråga: om jag väljer att gå direkt på DVD i första valet, vilket alternativ väljer jag då här ? (se bif. bild)

 

 

[bild bifogad 2009-06-10 10:10:16 av silvas]

1144463_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skapa en fil innebär troligen att den inte är på DVD-format, utan är till för att spela upp direkt från disk, t ex en MPEG-2.

 

Om det finns möjlighet, gör en mellanlagring på disk när du väljer DVD. Då minimerar du problemen. Du kan också kolla på denna DVD på disk att den är OK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack.

Det blev perfekt. Jag har följt dina råd till punkt o pricka. Jag tror att valet av PAL High Q var avgörande. Hur skulle man kunna veta det?

Ha dé,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rack själv för poängen:thumbsup:

 

PAL är standard i Sverige och många andra europeiska länder. NTSC finns i bl a USA och har sämre kvalitet, färre linjer. High Quality tar mest utrymme och har kortast speltid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...