Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp snabbt med bygge


Databecca

Rekommendera Poster

Det är så att min mamma ska sätta över sina IDE HDD i min data jag hade nyss.. Det finns ju uttag till både Sata och IDE så hon har en Sata disk och två IDE men hon kan icke starta datan... För det som står är No signal på skärmen,,men jag vet ej o det har med det o göra eller om det är nått med bildskärmen!

 

Grafikkortet är ca 1 år gammal och fungerade igår då borde det fungera idag med.. Det är ett nvidia 6200..

 

Dessutom vill även inte heller det intigrerade Grafikkortet funka även där no signal!

 

 

 

Kan nån förklarara varför det bara står No signal på datan?? Efter att vu bytt HDD i den o sådant!.. Mamma har ingen möjlighet att byta HDD då hon har allt på sina IDE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon kabel ha åkt ut i samband med att hårddiskarna stoppades i eller att någon hårddiskkabel inte är istoppad ända ner i botten? Oftast när bildskärmen reagerar med "No signal" när man slår på datorn så beror det på att datorn inte gör något alls.

 

Normalt sett så kan man inte flytta en Windows-installation från en dator till en annan hur som helst eftersom alla de drivrutiner som är installerade blir väldigt "ledsna" när de inte hittar den hårdvara de är gjorda för. Men på din beskrivning låter det som att inte heller BIOS startar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt började med att mamma bytte ut HDD iomed att jag ville själv ha mina egna så fick hon ta sina IDE hdd och en Sata Hdd.. Hon bytte Nätagget och jag trodde det va det som visade o signal. men vi bytte tillbaka till mitt jag hade men samma sak.. vi kollade både grafikkortet och intgrerade kortete men no signal.. Alla kbalar sitter i som dom ska.. Men senast som i går kväll använde jag den datan själv och allt flöt på och har adirg vatt problem med den..Det va sen vi skulle sätta i HDD och detta som det står no signal på 0_o den går ibland att höra ett pip men ibland inget pip alls

 

[inlägget ändrat 2009-06-03 11:54:54 av Databecca]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med bara en hårddisk i stället för tre och det behöver ju inte vara den med Windows på eftersom det bara gäller att se till att BIOS kommer igång till att börja med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde skriva att nej bioset kommer inte alls upp.. men hårdiskarna surrar på och fläktarna snurrar som dom ska och allt hörs bra det kommer bara ingen bild upp utan bara "no signal"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

u när vi kopplade i alla saker som det va innan i mammas gamla data säger nu datan samma sak, "no signal" varför

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

u när vi kopplade i alla saker som det va innan i mammas gamla data säger nu datan samma sak, "no signal" varför
Hmm, startar datorn om ni tar ut hårddiskarna?

Kolla att inte något stift i någon kontakt har blivit böjd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt sitter som det ska.. men fortfarande no signal har testat två skärmar dessutom som vi vet fungerar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi testade nyss att koppla ur alla HDD och CD rom men samma sak ännu står.. No signal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vi har tatt ut testat inigrerade testat andra grafik kort men nada ingenting.. nu har vi ställt tillbaka allt som det va i mammas data sen innan men samma sak står det ännu!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man brukar göra när inte ens BIOS startar är att ta ut så mycket som möjligt ur datorn, ta bort och sätta tillbaks de kablar som fortfarande används samt kolla att inte någon kabel som ska till moderkortet saknas, ta ur RAM-minnen så bara ett är kvar. Om det inte hjälper är det nu bara moderkort, processor, ett minne och nätaggregat kvar och dem får man testa genom utbyte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt är i princip nytt.. vi fick nu igång biosetmen allt pekar på fel nån stans.. Fe på bioset och man kan välja f2 att välja setup och välja f1 till defualuts.. men nu hittar den bara 32 mb ram :S men där finns 512 ram igentlige.. den klagar på allt nu :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer då och då att saker går sönder väldigt fort. Är datorn köpt färdigbyggd eller har du byggt den själv? För om den kom färdigbyggd så finns det ju support den vägen också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att nollställa BIOS. jag har hört att det kan hjälpa ibland. Ta ut batteriet som sitter på moderkortet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fins en bygel också som man kan nollställa bios med genom att ta bort den och sätta tillbacks den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tvärt om kortsluta genom att sätta dit en bygel eller med ett metallföremål. Det beror på moderkortets konstruktion

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm på min finns det tre pins och man ska tabort den och flytta den till den som inte används och den i mitten.

Men det är väl olika på olika moderkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...