Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wierles drivers till "Compaq Presario V6610EO Notebook PC"


blindo90

Rekommendera Poster

hej hej detta är mitt första inlägg och det käns väldigt motiverande att kunna få hjälp själv här :) tidigare har jag endast fått hjälp av andras frågor. Well well till saken.

 

jag har fått i som ett uppdrag att instalera om en dator åt min far. det har gått sisådär, även fast jag inte är obekant på fronten alls. men jag när det kom till drivers så får jag inget annat från hp's hemsida än en "wireles asisstant" mjukvara och det fans inga fler drivers angående nätverk. letat runt på nätet ett tag nu och jag hittar inget. så snälla nån som har en nice url till där det finns drivers till:

 

 

-> Compaq Presario V6610EO Notebook PC

 

men helst till dess trådlösa enheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var Vista från början väl?

Om en tillverkare av en bärbar dator inte har tagit fram drivrutiner till det Windows man vill ha så är det svårt att få datorn att fungera fullt ut. På sidan för drivrutiner för XP så verkar det saknas många drivrutiner. Jag tycker det verkar som att det inte är lämpligt att köra XP på den datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lyckades hitta genom att skruva upp datorn och hitta namnet på kortet och tog drivers på samma kort men som länkades till en annan datorn och det funkade. men nu kvarstår problemet med grafik drivers. det jobbigaste på hp's sida är att man inte direkt kan få nån enhetsinformation på produkten. Det skulle lösa en hel del. tackar som svarar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo föresten det var vista i början. ja det verkar bli välldigt klurigt om det ska lyckas :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tacksam om du länkar till drivisarna, har sama problem nedgraderat till xp saknar även drivrutinerna till ljudkortet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tyvär lämnat ifrån mig datorn och har inte längre tillgång till nätverkskortets namn.. om det nu var det trådlösa du var ute efter? om jag kommer ihåg rätt så fans det fungerande drivers (ljud) till den bland dom få för datorn med xp os på hp's drivers sida. grafiken fick jag alldrig tag på och far fick nöja sig med vista. men jag önskar dig all lycka. skriv gärna hur det gick. ajöken

 

[inlägget ändrat 2009-08-24 22:30:33 av blindo90]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...