Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Call of Duty 4 startar inte med nya hårdvaran i Win 7


Biggovich

Rekommendera Poster

Har tidigare kört Call of Duty 4 med gamla datorn och Windows 7 utan problem.

Men nu har jag nytt system och kör med Core i7, Geforce gtx 260 och SSD-disk.

Vad tror nån att problemet kan vara?

 

När man startar så tror man att det ska dra igång. Rutan blir svart och det börjar snurra på muspekaren. Men ganska snabbt kommer det upp ett felmeddelande i bakgrunden. Antar att det står typ: "iwmp.exe har stött på ett problem" eller nåt. Efter någon sekund återgår den till skrivbordet utan att visa nåt.

Vill helst inte gå tillbaka till Vista, men jag kanske måste prova lägga in det och se om det går bättre.....om inte nån har en idé.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte windows fel, jag har cod 4 på windows 7 64 bit och det rullar på perfekt, men jag tror jag vet vad som KAN vara felet.

Det var så på min vista dator iaf...

 

JO det är ljudkortet som ställer till det, tyvär hittar jag ingen länk men testa om detta fungerar:

 

högerklicka på ljud ikonen (nere i högra hörnet bland klockan mm.) välj där "ljud" och uppspelning.

 

Högerklicka där och välj "visa inaktiva enheter" då borde några till "ljudkort" synas, testa att aktivera ett som heter "stereo mix" om inte det går så testa aktivera övriga ljudkort, det borde fungera :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat men inga framgångar. Testa till och med att inaktivera ljudkortet och installera drivrutiner för Vista.

Fattar inte vad det kan va...

 

Edit: My mistake. Missuppfattade din beskrivning och hittade rätt till slut. Stereo Mix låg under inspelningsenheter på min. Därför hittade jag inte först.

Fasen, det funkar. Tack :):thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

[inlägget ändrat 2009-06-01 23:15:57 av Biggovich]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vad bra :thumbsup:

 

Jao, det är ju lite konsitgt att något med micen ska göra ett program helt obrukbart, så det är definitivt en bakläxa till tillvärkarna...:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...