Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärmen på tv:n


iamia

Rekommendera Poster

Jag har kopplat ihop min dator med tv:n. Jag har använt det vita uttaget på datorns baksida med hjälp av en adapter så att jag ska kunna ha dataskärmen igång samtidigt.

Jag får då upp bildskärmen på tv:n men UTAN några ikoner, bara själva bakgrunden syns. Filmen syns inte heller då jag spelar upp den.

Är det några speciella inställningar eller något med drivrutiner som bör göras för att få det att fungera?

 

PS. Jag har varit i butik och kollat att datorn och alla kablar och adaptern fungerar utan problem så det måste vara någon inställning..

 

Tack!

 

Maria

 

[inlägget ändrat 2009-05-31 15:29:51 av iapia9]

[inlägget ändrat 2009-05-31 15:30:37 av iapia9]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat olika inställningar med egenskaper för bildskärm.. det finns två blåa rutor med siffrorna 1 samt 2 (primär och sekundär bildskärm). Jag har även klickat i rutan för "utöka windows-skrivbordet till denna skärm" gällande sekundär bildskärm.

 

Svar:

* Jag har både datorskärmen och tv-skärmen synliga samtidigt.

* Ja, jag ser musen på tvskärmen samt bakgrunden.

* Jag har provat olika upplösningar.

 

Tack!

 

[inlägget ändrat 2009-06-01 08:27:40 av iapia9]

[inlägget ändrat 2009-06-01 08:28:47 av iapia9]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu märkte jag att när jag förde musen till höger utanför dator-bildskärmen så kommer den fram på tv-bildskärmen och ja, jag kunde flytta över fönster dit.

 

Ska det vara så?

 

Finns det ingen möjlighet att synkronisera båda bildskärmarna?

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan klona primära skärmen på din TV, då får båda samma upplösning, samma bilder...

 

se min gamla guide för lite grunder.

 

http://goto.glocalnet.net/geforce/

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra sida du gjort.. jag läste om din kloning av bildskärmen och det verkar vara ett bra sätt. Hur går jag då tillväga?

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns beskrivet i guiden... fast exakt hur skiljer sig lite idag mot när den skrevs. Nvidia har uppdaterat sina guider, ATI har alltid sett annorlunda ut men grunden är densamma.

 

Ta fram grafikkortets egenskaper och leta reda på skärmkonfigurationen. Aktivera där kloning. Inte svårare än så.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var går jag in för att fram grafikkortets egenskaper?

 

Är det detsamma som bildskärmskort? För isåfall har jag hittat det och där står det..

 

RADEON X300 series

RADEON X300 series Secondary

 

..men jag kan inte läsa något om kloning där.

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två vägar - aktivitetsfältet, där finns vanligen en ikon, alternativt via Windows vanliga bildskärmsegenskaper, klicka på avancerat och leta där reda på knapp som startar grafikkortets egna GUI.

 

Normalt sett klarar alla grafikkort av att klona men, notera, att klona och visa video kan ge problem ibland...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...