Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera om DirectX


Tophe

Rekommendera Poster

Jag installerade en joystick och det sabbade mitt Xp rätt rejält. Inga spela startar och jag kan inte köra spelkontrollsgrejen i kontorllpanelen.

 

Den modul som det blir fel i är dinput8.dll. Den har tydligen med DirectX att göra, vilket blir tydligt när man kör DXdiag... väljer jag fliken Direct Input så kraschar DXdiag och felet beror då på samma modul.

 

Så jag behöver installera om DirectX. Men hur gör jag det?

 

Om jag laddar ner DX så säger den ju bara att det redan är installerat och fungerar bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade du ner det på microsofts webbsida ?

 

av någon (idiotiskt jag vet) andledning fungerade inte den för mig heller, men på en helt annan sida (som inte har ett dugg med microsoft att göra) så fungerade det gallant!

 

http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

 

hoppas den funkar:thumbsup:

 

 

filen på microsoft sida ligger på 33MB och denna på runt 90MB, och när man packar upp filerna så är microsfts filer 3 ggr så få, riktigt konstigt:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det verkade funka... först.

Men DXdiag kraschar fortfarande när det kommer till DirectInput, pga dinput8.dll

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var ju inte så bra...

 

Tyvär är jag inte så insatt i derectx men skulle det inte kunna vara något älldre direct x som strular ?

 

det kanske går att avinstallera hela direct x och sedan börja om på nytt...

 

annars lovar jag dig att det finns andra här på forumet som kan hjälpa dig :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...