Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Föra över dokument mm från intern hårddisk


Jimmy7809

Rekommendera Poster

Hej !

Vilka sätt kan man föra över dokument mm från en intern hårddisk ?

 

(Mitt operativsystem fungerar inte och jag vill inte förlora allt jag har i hårddisken)

 

Så vilka sätt kan man föra över sina dokument mm från sin interna hårddisk eller fixa operativsystemet(försökte reparera men står att skivan är skadad).

 

Tack på förhand !!!

 

/Jimmy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen flyttar du över disken till en fungerande dator, eller också bootar du datorn med en live-linuxskiva. Det senare, linuxvarianten har jag använt mig av själv några gången, helt klart smidigast. Då är det inga problem med läsrättigheter och annat, bara att kopiera över filerna på ett usb-minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

live-Linuxskiva ?

 

var kan man köpa en sån och hur fungerar det !

 

tack för hjälpen !!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller om man kan klara sig med DOS-miljö (med stöd för USB-diskar) så finns Ultimate BootCD, http://www.ultimatebootcd.com/ , som klarar sig på, aj fasiken den klår inte PuppyLinux, men den är på 95-115 MB...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp !!!!!

 

ska bara testa nu håller på att ladda ner och ska sedan bränna och......

 

Väldigt tacksam för all hjälp !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara har testat puppylinux, men när jag för cirka 8 gb så fastnar datorn men så testade jag 2 gb då fastnade inte datorn. Måste man installera puppylinux om man ska kunna föra över mycket i taget ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte installera linux, åtminstone inte på samma partition som det du vill rädda. Att det fastnar vid 8gig kan ju bero på att din disk är skadad och det är svårt att läsa från den.

Eller är det så att du försöker föra över en jättestor fil på flera gig? Isåfall kan det ju bero på filsystemet på måldisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jimmy7809

Jag har testat att bränna med massor av olika program men datorn fastnar efter cirka 1-3 min, kan det vara för att jag använde cd-RW ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...