Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World Of Warcraft Fps Problem


G4ndY

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag spelar ganska mycket world of warcraft, och jag har gått och stört mig på att spelet laggar ett bra tag nu! Och nu tänkte jag ta tag i det och höra om någon här inne har någon ide om vad som kan vara fel.

 

Jag kör allting på msx inställningar och 1024x1280 i upplösning, men jag tycker ändå att jag borde få mer än 40fps (i dalaran har jag inte mer än 11fps)

 

 

Min Pc konfiguration ser ut som följande:

 

Moderkort: Asus M2n-e

Processor: Amd Athlon 64 x2 6400+

Minne: 4gb DDR2 800Mhz

Grafikkort: Asus Geforce 8800Ultra 768Mb

Ljudkort: Creative Sound Blaster Extreme Audio

Hårdiskar: Main: WD Raptor 10.000Rpm 150gb. Sekundär: WD 700Gb 7200Rpm

Nätagregat: Antec Truepower 2.0 650Watt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den datorn borde kunna cirkla i åttor runt spelet..!

 

Installera Dual-Core Optimizer om det skulle saknas:

http://tinyurl.com/ct2zsg

 

Kolla efter uppdaterad drivrutin för nätverkskortet (kolla bara med Windows update till att börja med).

 

Löser dessa två grejer nånting?

 

 

[inlägget ändrat 2009-04-23 12:41:47 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör på windows vista x64 service pack 1 och jag har kollat och uppdaterat alla mina drivrutiner idag :) och ingen förbättring. väldigt skumt eftersom alla andra spel flytter på som dom ska

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör på windows vista x64 service pack 1 och jag har kollat och uppdaterat alla mina drivrutiner idag :) och ingen förbättring.

Jag kör Vista x64 med SP 2 Release Candidate men att du också skulle behöva SP 2 för bättre flyt i WoW tror jag inte riktigt..?

 

Men jag har faktiskt aldrig ens sett WoW annat än på bild, och än mindre fixat till flytet för det, så det jag har att komma med är allmänna råd.

 

väldigt skumt eftersom alla andra spel flytter på som dom ska

Är dessa också online-spel?

 

Kör du trådlös uppkoppling? Kanhända bör du då uppdatera firmware i routern..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix jag kör med kabelansluten router :) litar inte riktigt på trådlöst hehe

 

ja jag kör en hel del andra spel online också tex. World In Conflict, Company Of Heroes, har även kört age of conan ett tag och alla dessa flöt på bra. men wow som ska kräva minst av min hårdvara flyter inte på rikgtigt lika bra.

 

inget i min konfiguration som ni kan ses som flaskhalsar resten kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här en bortglömd tråd ser jag... :-/

 

inget i min konfiguration som ni kan ses som flaskhalsar resten kanske?

Nja, grafikkortet må bli tre år i år men WoW är ännu äldre... Och som redan sagts borde datorn med denna X2-processor och 4GB minne kunna cirkla i åttor runt det. Det innebär att även om du nu hade gått och uppgraderat grafikkortet till säg HD4850 är det inte alls nån garanti över att flytet skulle bli bättre – alltså logiskt sett borde det redan vara bra flyt.

 

Man får nog istället söka efter eventuella fel i konfigureringen av datorn. Är all ström kopplad som den skall? T ex klockar Nvidiakort ner sig själva ifall strömtillförseln är bristfällig. 12V-kontakten för processorn, uppe till vänster på moderkortet, skall vara kopplad etc.

 

Uppdatera till senaste biosen. Går snabbt och enkelt med ASUS Update som finnes under Utilities:

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-E

 

Sedan så beroende på hur det är konfigurerat i biosen kan datorn antingen prestera väl, eller onödigt dåligt. Pröva "Load setup defaults" och se... Men dessvärre kan default-inställningar ofta vara onödigt låga – antagligen för stabilitetens skull – så kontrollera värden som minnesfrekvens, frekvensen för HyperTransport etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller sett WoW annat än på bild, eller, jo, jag fick en kort introkurs hos en annan fanatiker, men jag tror inte denne spelar längre pga att hans flickvän tyckte att han skulle göra annat. ;-)

 

Nja, grafikkortet må bli tre år i år men WoW är ännu äldre...

Fast iom "Wrath of the Lich King" höjdes systemkraven:

 

Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

Det kan ju ha fått en del system att börja hicka, men inte det ovan... Har därför ingen lösning, annat än att meddela att problemet med lagg liknar det som en annan kille jag känner hade/har. Han bytte från ett 8800 GTS 320 just till ett HD 4850 för att bli av med hacket, men det hjälpte inte. Dessutom tycks lagg vara vanligt med WoW, så precis som RN säger ligger nog inte felet i grafikkortet, utan antingen i spelet själv eller någon konfgurering. Jag misstänker själv att det är spelet som behöver patchas.

[inlägget ändrat 2009-05-25 18:39:35 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...