Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brinklandia - en dyr affär


HaraldP

Rekommendera Poster

Har ni hört talas om Brinklandias så kallade Mediekoordinering? Det innebär att de ska skydda dig mot telefon- och katalogskojare? Är det någon av er som anlitat dem? Stackars er i så fall. Det kan vara det dummaste jag gjort för mitt företag. De ringer upp, ofta ganska lägligt efter att man blivit påringd av en katalogskojare eller liknande, och frågar om man vill skydda sig mot sådana företag i framtiden. Givetvis så blir man ju intreserad, jag menar, hur många olika försäljare är det inte som ringer per dag? Vips så har man slutit ett avtal med Brinklandia.

 

Det tråkiga är när notan kommer. De gör EXAKT samma sak som en del så kallade blufföretag. De undanhåller information och vilseleder något djävulskt under tiden när man tecknar avtal. Så du tror att du kommer att betala 4000 kr, men räkningen landar på 40000 kr!

 

Jag känner mig väldigt lurad. Har varit i kontakt med polisen angående Brinklandia, men de har praktiskt taget vattentäta avtal. Har varit i kontakt med Svensk Handel angående detta företag, för de har en oerhört oetisk inställning till att göra affärer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestrid fakturan och polisanmäl dom, det brukar hjälpa, vi har råkat ut för ett antal sådana här företag men dom brukar lugna ner sig när man kontaktat polisen och/eller advokat.

 

Jag betalar hellre en advokaträkning på 40.000kr än 4000kr till ett sådant företag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade just med en advokat om det här. Han sa ungefär samma sak som du. Och faktum är att jag bara kan hålla med!

Tydligen så har Brinklandia varit i rätten förut men backat där. Men jag ska stå på mig.

 

Tack för ditt stöd!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att de på företaget är ganska duktiga på att placera sig bra på sökmotorerna iallafall. Det är svårt att hitta kritik mot företaget.

 

Lyckligtvis hade jag läst följande innan de hörde av sig till mig igår.

 

http://www.webmasternetwork.se/f11t36325.html

 

Trist att det ska finnas personer som utnyttjar företag på det här sättet.

 

Stå på dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

För kännedom till er som läser den här tråden:

 

Jag har fått information som tyder på att det trådskaparen skriver inte är sant. Jag har bett företaget ifråga bemöta kritiken själva, men de har inte velat göra detta. Men jag vill ändå uppmana alla som känner osäkerhet kring Brinklandia med anledning av det som påstås av trådskaparen att själva kontakta företaget och bilda sig en egen uppfattning.

 

Ni kan läsa mer om företaget på http://www.brinklandia.se/

 

Hälsningar,

Pontus Jeppsson, communitychef Eforum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företaget är omskrivet på Nordnet.

Jag tror att de som driver Brinlandia är gamla katalogskojare men jag är inte riktigt säker.

En utav dessa Briklandia typer har suttit som telefonförsäljare på Eniro och man vet hur de arbetar där.

Det går och läsa på www.Cint.se om Eniro och dras metoder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
melwindelwin

Faktum är att jag också har hört talas om Brinklandia och att de som arbetar tydligen ska vara gamla katalogskojare. Om jag har förstått det hela rätt så säljer de väl faktiskt bara plats i olika sorters kataloger och på nätet och tar kraftigt betalt för detta. Låter som en billig produkt fö mycket pengar.

I vilket fall så är det bara något jag hört.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säljer ett skydd som inte finns. Jag har som sagt erfarenhet av dem.

Lägg dina pengar på något annat, annars hamnar du i samma sits som jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev rätt upprörd över hur jag själv blev behandlad av Brinklandia så jag har använt dagen åt att gräva runt i forum bland annat. Det verkar som att det är fler som blivit utsatta för deras skumma metoder. Nu försöker de uppenbarligen bara skydda sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Varit kund i 2 år och jag förstår inte problemet!

 

Man gör en budget med Brinklandia(årsbasis)

Dom optimerar platser för företaget.

Ingen på företaget behöver lägga ner mer än 1 minut på försäljare för internet samt kataloger (flera om dagen) bara tiden det tar att vidarbefodra samtalet till Brinklandia.

 

Du tar helt enkelt bort rätten för någon att teckna avtal på företaget utan allt sköts av Brinklandia. För det tar dom en avgift. Innan vi blev kund fanns vi på 10-15 ställen här och där och 1-2 fakturor slank igenom som bara var bluffkataloger per år.

3 avtal under 2 år har ändå fakturerats oss och eftersom vi vet att ingen har rätten att teckna eller har gjort det så sänder du fodran till Brinklandia så ser dom till att det annuleras, har funkat alla 3 gånger.

 

Låt dom som kan sina saker göra det. Men Ni kanske rensar själva i avloppsrören om det blir stopp. RB

 

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...