Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Camen funkar inte i MSN


kj3llberg

Rekommendera Poster

Hej. Eftersom jag inte kunde hitta något forum som handlade varken om MSN eller webbkameror så la jag detta under Bärbara Datorer eftersom jag tyckte det stämde bäst in. Haha.

I alla fall så fyllde jag år i lördags (wiho) och fick då en laptop. Allting funkar som det ska (tror jag) förutom den inbyggda camen. När jag öppnar HP MediaSmart så funkar den alldeles utmärkt, men det är när jag går in på MSN som den inte funkar.

Jag har googlat lite på det och hittat en massa folk som haft samma problem, men alla verkar ha fixat det genom att ändra inställningarna för camen på "Konfigurera ljud och video", eller vad det nu står. Jag har varit inne där flera gånger och då kan jag se mig själv där i den lilla rutan. Men sen när jag öppnar ett konversationsfönster, så går det inte att starta den. Alltså, det går att bjuda in den andras cam, men inte min. (Det går liksom inte att klicka där.) Så jag försökte med videosamtal, men inte heller det funkar. I rutan där jag borde se mig själv ser jag istället bara en vit bakrund med en överkryssad webbkamera på. Jag fattar verkligen inte vad som är felet. Någon annan som gör det?

(Dessutom är jag lite trög så om ni ändå tänker försöka hjälpa mig så förklara gärna noggrannt. Och observera att trög inte är samma sak som korkad.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag nyligen avinstallerat Live messenger (till förmån för Pidgin) men du har ju två ställen att gå in på för att justera ljud och bild..

Har du kollat bägge dessa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...