Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error: -1603 fatal error during installation


placerej

Rekommendera Poster

När jag försöker installera "Mobile phone manager" (mobilprogramvara till Siemens-benq-mobil) i xp-64 så får jag felmeddelandet i rubriken under slutskedet av installationen. Google är lite fattig på bra information om vad som kan vara fel vid detta felmeddelande. En del sidor påstår att det är RAM:en som är paj, men enligt Windows Task Manager finns det 3 gig att nyttja, så det borde väl inte vara problemet, eller kan det vara knas ändå? Kan man testa RAM-minnena med någon bra mjukvara? Jag har iaf. än så länge provat:

 

1. Tömma tempmappen

2. Stänga av alla bakgrundapplikationer

2. Installera en uppdatering av Windows Installer (v. 4.5)

 

utan någon framgång. Jag har även försökt köra setup i kompatibilitetsläge med XP 32-bitar. Hjälper inte heller. Någon som har mer förslag på vad jag borde testa för att kunna få igång programmet? Vill gärna få det att fungera eftersom jag inte kan överföra bild och ljud mellan dator och mobil utan detta (vad jag vet).

 

 

MVH placerej

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kan man testa RAM-minnena med någon bra mjukvara?

 

Memtest kan du prova:

 

http://www.memtest86.com/

 

Ladda ned och bränn ISO-filen på en CD/DVD. Boota datorn på skivan och låt Memtest köra under natten för att resultatet ska bli rättvist.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att Siemens Mobile Phone Manager är gjord enbart för vanliga MS OS

och dit hör inte XP 64-bit.

Lade själv ner XP-64-bit för jag kunde inte få min skrivare att fungera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har med stött på flera problem med detta dilemma, men jag har faktiskt fått just detta program att funka på samma win-installation förut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det var Memtest-resultatet. Jag hänger inte här så mycket, så jag kanske svarar fel i trådarna?

 

Oavsett, så kvarstår det ursprungliga problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går överförningen via USB, har du installerat något tidigare som krävt egna USB drivare?

 

Hade liknande problem med SonyEricson PC suit, phone manager, fick då efteråt gå in via enhetshanteraren och uppdatera drivrutinerna som lagts in för dessa innan det gick att slutföra installationen.

 

Brukar ibland också fungera att rensa listan under USB styrenheter och låta datorn installera in allt på nytt

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och nej.

 

Jag hittade 3 olika versioner av Mobile Phone Manager att ladda ner på nätet (från diverse sidor, Benq-Siemens själva har inget av vett att bidra med, vad jag sett), varav de två första också krånglade vid installation. När jag väl fick den tredje versionen installerad så ansåg den att min mobil inte längre stöds av programmet (den har bara funnits på marknaden under två år!).

 

Lyckligtvis har jag nu iaf. äntligen nått en lösning som jag är nöjd med. Efter att ha läst förtvivlat i massa olika forum, så hittade jag slutligen ett program som heter "Brew Mobile Commander" som är bättre både vad gäller filöverföring, och stabilitet. Framförallt fungerar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...