Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Yahoo e-post iriterande


carlglu

Rekommendera Poster

Jag har fåt en ny hårddisk till min dator en HP Mediacenterdator med operativsystm Windows xp mediacenter. Problemet är att dom som bytte hårddisk även installerade programvaran till datorn. När jag nu går in på Explorer, dyker det hela tiden upp ett erbjudande från Yahoo om gratis e-post. Under tiden jag har skrivit detta, har det dykt upp 15 gånger och skapat nya tabbar. Jag vet inte hur jag skall bli av med detta elände. Är det någon som vet, vore jag tacksam för ett tips

 

tacksam för svar

 

carlglu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något med Yahoo i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program? I så fall ta bort.

 

Finns det något med Yahoo i Internetalternativ - Program - Hantera tillägg?

I så fall Ta bort eller inaktivera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Troligen har du varit för snabb när du installerat medföljande programvaror.

 

Ofta får man läsa noga vad där finns för alternativ förbockat default. Troligen har Yahoo epost varit förbockad och installerats när du installerat programvaran som du önskade.

 

Men man lär sig av sina misstag. :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, men det är inte jag, som har varit för snabb vid installationen, då det var serviceverkstaden, som installerade programvaran på datorn.

 

Jag gick in på mina sidor, men hittade ingen lösning på problemet där.

 

Jag har skrivit på Yahoo:s hemsida, men dom har inte svarat.

 

Det är som jag skrev i rubriken att detta verkligen är irriterande.

 

Jag gick in på msconfig och avmarkerade alla autostarter och kanske detta har hjälpt, då jag har skrivit allt detta och sidan har inte kommit upp en enda gång. Håll tummarna

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag gick in på msconfig och avmarkerade alla autostarter och kanske detta har hjälpt, då jag har skrivit allt detta och sidan har inte kommit upp en enda gång. Håll tummarna

 

Toppen!

 

Du kan med hjälp av Autorun plocka bort det helt:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

 

Autorun visar också lite mera än Windows msconfig.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var just inne på i min inkorg och fann ett svar från Yahoo. Jag klistrar in det här. Det gjorde inte mig särskilt klokare

 

"Thank you very much for reporting this incident to Yahoo! UK & Ireland. This is an automatic response to let you know that we have received yourreport regarding a Terms of Service Violation or Abuse issue involving aYahoo! member. We take reports of abuse on our site seriously and appropriate action, in accordance with our Terms of Service, will be taken against the offending account immediately. If you seriously feel as though the safety of someone is being jeopardised, we suggest you contact your local police station."

 

Vem skulle det vara som skämtar på detta sätt? Jag tror mer på att det är något i tekniken som fallerar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din anmälan har sorterats som en "abuse"-anmälan. Varför vet jag inte, men de kommer väl att titta på den på måndag.

 

Jag gick in på msconfig och avmarkerade alla autostarter
Om du menar att du avbockade alla rader så är det ju inte så lämpligt, då kan det vara delar av antivirusprogram och grafikinställningar som inte fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...