Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta prylar?


snurt

Rekommendera Poster

Ett surftips till, du har säkert lite prylar som du inte orkar sälja, sätt in en annons i http://www.swoppa.nu så kan du byta mot något annat du är i behov av, miljövänlig shopping.

 

Givetvis kostnadsfritt och reklamfritt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast då kanske det inte rimmar på shoppa. (Jag skriver kanske för det är möjligt att det finns någon dialekt med, i detta sammanhang, "rätt" uttal.) Swoppa ögonrimmar iaf för en svensk. ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt Flora. Shop och swap på brittisk-engelska (ej AE) rimmar. Hur man uttalar "swappa" på svenska tror jag varierar: en stockholmare använder nog ett å-ljud medan ett kort a-ljud borde vara mest naturligt i norra Sverige.

 

Det skulle vara intressant att få veta hur ni har tänkt, snurt. Själva sajten är ju annars en utmärkt idé vilket inte bör skymmas av våra språkfunderingar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt? Jag vet inte, jag bara byter grejer, var inne så ofta så jag blev moderator. Jag har inget emot swappa, men stavas det inte swopping på engelska? Jag bytte bort en bänkskiva som blev över mot en Mexikansk hängmatta och ett alfapet. Kanon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat i mitt engelsk-engelska lexikon (Collins). Bytesaffär kan stavas både swap och swop och samma gäller verbet byta. Det kan skrivas swap eller swop. Följaktligen är både swapping och swopping korrekta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...