Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB masselagringsenhet autostartar


Eti

Rekommendera Poster

Vet att det finns duktiga personer som har koll på hur man fixar små strul som jag har just nu. Det är nämligen så att mina Usb enheter D:, E:,F: och G: autostartar och ikonen säker borttagning av maskinvara dyker upp i högra hörnet utan att jag har något kopplat till stationerna. Smått irriterande tycker jag. Försökt att kolla om det gick att ta bort via Administration///Diskhantering men enheterna finns ej där. Vet att det går att dölja det genom högerklickande på själva ikonen nedtill men vill helst stoppa att datorn autostartar dessa enheter då inget är kopplat till dessa. Tacksam för hjälp :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för USB-enheter vi pratar om? Är det fyra externa hårddiskar?

 

Säker oborttagning av maskinvara startar alltid när man använder USB-enheter. Jag har själv aldrig under 16 år av datoranvändande, aldrig använt det. Funkar bra utan. Du behöver ju inte bry dig om ikonen nere till höger eller klicka i att den inte skall visas bara.

 

Sen att du menar att datorn "autostartar" enheter, ja om enheten är inkopplad i datorn så kommer den att starta. Dra ur kabeln om du inte vill att den skall starta.

 

Har du problem med att Windows alltid slänger upp rutor om vad du vill göra när du har kopplat i en USB-enhet så finns det faktiskt en liten kryssruta att klicka som gör att det inte heller kommer upp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Falsterbo! Tack för att du tog dig tid att skriva ner några rader. Jo det är så här att det inte är några externa hårddiskar inkopplade utan meddelandet grundar sig på mina kortläsare framtill på datorn. Inget inkopplade på dem heller och ändå så dyker de upp som aktiva. Det är SD reader USB Device, CF Reader USB Device, SM Reader USB Device och MS Reader USB Device. Hittar tyvärr ingen info över detta på Microsoft webplats och inte heller chat supportern på HP (datorns märke) kunde specifiera strulet. Därav mitt inlägg här :-) vore riktigt tacksam för lite guidence // Eti

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om det är en minneskortsläsare så syns alltid alla "facken" även om det inte sitter något minneskort i dem. Det gör det på alla minneskortsläsare, någon typ av standard i Windows.

 

Jag har själv en SanDisk minneskortsläsare inkopplad på USB och där syns det 4 flyttbara diskar.

 

Glömde nästan att säga det, din minneskortsläsare som är inbyggd i datorn sitter i en 2,5" port där t ex en diskettenhet får plats. Den är kopplad till en USB-port direkt på moderkortet inuti i datorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Så enda alt. är att dölja ikonen borttagning av säker maskinvara nedtill? Mvh Eti

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...