Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur se Play Prima utomlands?


asa-nesse

Rekommendera Poster

Hej alla! Jag sitter i Spanien med min laptop och försöker titta på ett av SVT:s utmärkta Play Prima program. Men just detta går inte att se utomlands på gund av copyrightbestämmelser. Vet någon om man kan kringgå detta så att det inte syns att man inte är i Sverige?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det ju vissa regler för Eforum och dit hör att hålla sig till lagar och avtal och inte bryta mot dem i diskussionstrådarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia! Och hur tråkig är du då! Om jag är på semester i fjorton dagar kan jag inte se vem som skulle må dåligt eller förlora pengar på att jag tittar på ett avsnitt av någon serie som jag kan se när jag kommer hem igen. Så ditt svar ser jag inte som något svar utan enbart som en moralkaka inlagt av en besserwisser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bara är på semester är parabol inte aktuellt. Men tack i alla fall för ett försök till ett konstruktivt svar. Till skillnad från Cecilias.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Cecilia! Och hur tråkig är du då!

Så ditt svar ser jag inte som något svar utan enbart som en moralkaka inlagt av en besserwisser.

Hon råkar vara huvudmoderator för Eforum och har du problem med att följa de regler som gäller här och som du godkänt när du blev medlem, är det inget som hindrar dig att ställa dina frågor någon annanstans.

 

Om du skulle ha missat det så lyder en av reglerna:

"8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster."

 

[inlägget ändrat 2009-03-28 18:13:08 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är inte jag som har hittat på reglerna utan jag har bara till uppgift att se till att de följs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My god! Att du bara orkar. Du får gärna se till att stryka mig som medlem så får jag väl ställa mina frågor någon annan stans. Jag noterar dock att du inte bemöter mina argument!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att hon är moderator. Och vad är du då? Ytterligare en besserwisser förstås. Kanske kan du förklara vem som skulle förlora på att jag tittar på ett program i Spanien som jag i stället kan se på när jag är hemma i Sverige om två veckor. Om du inte kan svara på min fråga föreslår jag att du i stället över huvud taget inte lägger dig i saken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar dock att du inte bemöter mina argument!
Jag gör inte det eftersom det inte är relevant i sammanhanget. Oavsett vad jag tycker personligen om IDGs regler och din fråga och möjlighet för dig att få svar så ska IDGs regler följas i Eforum eftersom IDG annars riskerar att stämmas av SVT.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Hej igen! Av någon anledning råkade jag se min gamla tråd där jag fick snubbor för att jag ville se SVTPlay i Spanien. I PC för alla får man svaret på min fråga. Litet märkligt att de får skriva en sådan artikel men på detta forum får man inte ens diskutera saken.

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.648041/surfa-vpn-wifi?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=Superenkelt%20knep%20l%C3%A5ter%20dig%20surfa%20s%C3%A4kert%20p%C3%A5%20tr%C3%A5dl%C3%B6s%20fot%3AL%C3%A4s%20mer&utm_campaign=PFA%20Express%202016-11-04%2010%3A02%3A36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det juridiska läget har klarnat en del sen år 2009 så numera tillåter vi diskussioner kring hur man kan se på utländsk teve i Sverige och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...