Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkoppling av TV


Iprenmannen

Rekommendera Poster

Iprenmannen

Hej!

 

Har problem med inkoppling av TV. Det blir väldigt grynig bild.

 

Så här ser det ut: Jag har en antenn på vinden. Från den går det ner en antennkabel till vardagsrummet. Där ska det sitta ett uttag som sedan ska kopplas fram till Boxerboxen. Använder jag ett uttag där blir det grynig bild, därför har jag bara satt en skarv på plats där, vilket ger en kristallklar bild på TV:n. Ut från Boxer-boxen delar jag upp signalen och vill skicka den i uttaget (som nu är bortplockat) tillbaka i en annan tråd jag har som går till sovrummet och ett uttag där. Använder jag uttaget i sovrummet blir det grynig bild där, vilket gör att jag valt att bara sätta en skarv där också.

 

Jag har provat ett par olika uttag och jag har försökt med och utan slutmotstånd, men det verkar inte påverka signalen alls, det är precis lika grynigt. Det hela ser väldigt illa ut och jag skulle antingen vilja:

 

Ha hjälp med hur jag ska kunna koppla in de uttag som är tänkta att sitta där.

-Eller

 

Ha hjälp med hur jag ska "få till" en vanlig koaxial kabelskarv som funkar så att jag kan dra ut antennkabeln och sätta i med locket på plats. Lite svårt då doslocket är fastskruvat i uttagsenheten innanför.

 

_någon vänlig själ som vill och kan hjälpa mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??

Du har en boxer-box som tar emot din TV-signal. Du vill nu distribuera det denna tar emot till flera TV-apparater?

 

Ok, ska ge vad jag kan.

1: Första TVn, primära TVn, kopplat du helst via SCART eller liknande för bäst bild.

2: För övriga TV-apparater, givet att din digitalbox har RF-ut, skickar du ut signalen via en antennkabel.

a) testa om du får bra bild vid kort antenn från boxen.

B) testa med längre

c) testa med att dela den

 

 

ja, då bör du se hur starkt signalen är som boxen ger ifrån sig, jag antar att det är så enkelt som att du behöver förstärka denna signal.

 

Alternativt, köp flera digitalboxar och ta in frikanalerna på dessa och betalkanaler enbart på den "primära". Om det inte duger, skaffa tvillingkort.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...