Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Adressen hittades inte"


wcanka

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har lite problem med min internetuppkoppling. Tror det är svarstiden som är kass, men inte säker.

 

När jag surfar, hoppar från sida till sida, så hittar inte firefox adressen/sidan. Alternativt om jag är på youtube så visas inte filmen utan det står att den inte finns längre. Problemet löser sig självt genom att uppdatera sidan, ctrl r. Antingen första gången eller efter ett par upprepningar. Ganska störigt.

 

Uppkopplingen jag har är 1mbps från comhem, inte mycket att hänga i granen kanske, men funkar bra bortsett från ovan nämnda problem.

 

Jag har försökt kolla i firefox inställningarna, about:config, men inte vågat ändra något.

 

Finns det någon som har förslag på vad som är felet och hur jag ska åtgärda det?

 

 

- Ju mer man vet, desto mer vet man att man inte vet

wcanka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat hastigheten upprepade gånger. Ligger på 1.2 mbps ner och 0.3 upp och har svarstiden under 10ms. Ungefär vad man kan vänta sig.

 

Men problemet är ju något annat. När väl en sida har laddats funkar allt perfa, det är liksom som att firefox ger upp direkt om den inte får något svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara många som har problem med comhem idag.

Enligt driftsidan så är det Södermalm som är drabbat.

 

"Avbrott på samtliga på Södermalm

 

Vi har för närvarande avbrott på samtliga tjänster på Södermalm. Felavhjälpning pågår."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bor i gbg så jag påverkas troligtvis inte av störningar på södermalm. Har även haft problemet en längre tid och beror troligtvis inte av tillfälliga trafikproblem.

 

 

- Ju mer man vet, desto mer vet man att man inte vet

wcanka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor också i gbg men hos mig har comhem tickat o gått utan problem sen i december... (det var då jag började med dem igen).

 

Vad har du för brandvägg och virusskydd? Använder du nån router eller kör du rakt ifrån modemet?

 

(Jag har modem från comhem och en separat Netgear router, men vet att comhem har delat ut ett modem med inbyggd router)

 

Kan du minnas när det hela började och ifall du hade installerat eller gjort något särskilt då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag kör rakt in i modemet, men också ibland trådlöst mot modemet, så jag antar att modemet är av typen med inbyggd router.

 

Som brandvägg har jag comodo.

 

Kommer inte ihåg när problemet började, typ några månader sedan, det kommer och går lite, vissa dagar är bättre än andra. Ibland håller det bara på i ett par minuter och sen funkar det bra igen. Lite flummigt problem helt enkelt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker du nån skillnad på hur det funkar när du kör på sladd eller trådlöst?

 

Har du kollat igenom brandväggen så du inte har satt nån spärr för dina program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen skillnad mellan tråd och utan.

 

Har inte gjort några specialändring på brandväggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att stänga av brandväggen för att se om det funkar bättre då?

Får du samma problem om du använder Internet Explorer?

 

Dina problem låter som de problem jag hade med min gamla leverantör, där jag hade en 75% packet loss, vilket gjorde det extremt svårt att surfa...

Dock har jag svårt att tro att comhem har sådana problem..för det är isåfall deras inställning av trafiken till ditt modem som är dåligt justerad.

 

Vad får du för resultat om du provar att pinga yahoo.com?

(i kommandotolken, skriv ping yahoo.com)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snittar runt 165ms och inga förlorade bitar. Bra el dåligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...