Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mindre kanaler på TV-kort än på TV


Sicerian

Rekommendera Poster

Hej,

Jag använder ett TV-kort från Pinnacle (USB) som jag har kopplat till min PC. Jag kör med antennsladd direkt från uttaget, precis som jag gör med tv-apparaterna här hemma. Jag har installerat uppdatering för Media Center så att kortet fungerar tillsammans med den. I vårat område med radhus så har vi en central tv-station så att vi får en del kanaler direkt i uttaget (utöver de fria).

 

Och nu till mitt problem. När jag kopplar in en vanlig TV så hittar den alla kanaler och jag kan titta på alla dessa kanaler, både de fria/icke krypterade (som SVT) och de andra (som TV3). Detta stämmer både för en tjock-tv som är 10 år gammal och en platt-tv som är 2 år gammal. Men när jag ska titta via tv-kortet så hittar den alla kanaler, plus andra som vi inte har, men jag kan bara titta på grundutbudet. Varför? Vad är skillnaden mellan tv-kortet och en gammal tv?

 

Jag är ledsen om det redan finns en tråd om ämnet, jag har inte lyckats hitta någon.

 

Tack,

Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt med på vad du menar. Är det analoga kanaler eller digitala?

 

Om digitala och krypterade måste du ha en kortläsare och programkort i datorn som låser upp dessa.

 

har du digitalbox till TV-apparaterna eller är det enbart analoga kanaler?

 

Lite mer detaljer...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen box till tv-apparaterna. Bara direkt från antennuttaget. Samma med tv-kortet. Kan det vara så illa att de fria kanalerna sänds direkt digitalt medans de andra som jag får via grannskapets tv-station är analoga? Är det möjligt, från samma uttag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Eftersom du ser alla kanaler i en gammal tjockTV och utan extern digitalbox så sänds de analogt.

 

Med analogt TV kort:

Problemet kan bero på hur kanalerna namnats.

För att se alla kanalerna från SVT måste jag lägga in de frekvenserna manuellt i mitt Pinnacle TVkort 330E annars kan jag bara se en av SVT s kanaler med TV kortet.Det samma gäller TV4 as. Imitt fall gäller det comhems analoga basutbud.

 

Med digitalt TV kort:

En annan orsak kan vara att du har ett digitalt tvkort och ser de fria digitala markkanalerna som de då sänder parallellt i kabelnätet

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-03-01 01:08:15 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-03-01 01:13:59 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett digitalt så jag får väl nöja mig med de kanaler jag har =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...