Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype 4


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

Jag har installerat Skype 4. Det är klara förbättringar av bild och ljud. Men det finns en mycket irriterande sak med den: På alla webbplatser byts (i MS Explorer) telefonnummer ut mot en svensk flagga och en uppmaning att ringa det telefonnumret med Skype.

 

Någon som hittat var man stänger av den kopplingen mellan Skype 4 och MS Explorer?

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Tools>Options...>Advanced>Other och avmarkera "associate Skype callto links".

Det hjälpte tyvärr inte. Inte ens efter det jag startat om Skype 4 och städat MS Explorer. Har du provat det själv? Vad gjorde du då mera?

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att i MS Explorer inaktivera Skype under Verktyg / Hantera tillägg / Aktivera eller inaktivera tillägg...

 

Det gav tyvärr inte heller önskat resultat.

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Skype installerar en plugin i både Firefox och IE där man kan välja att inaktivera "highlighting of telephone numbers".

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Skype installerar en plugin i både Firefox och IE där man kan välja att inaktivera "highlighting of telephone numbers".

Jo, det är till och med två plugin. Jag hade bara inaktiverat det ena. Så om man i MS Internet Explorer väljer Verktyg / Hantera tillägg / Aktivera eller inaktivera tillägg... och sedan inaktiverar båda tilläggen från Skype så visas telefonnummer normalt igen.

 

Tack för hjälpen! Klart slut.

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...