Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa fria mailprogrammet?


JBear

Rekommendera Poster

Helst utan reklam, inte gärna en massa figurer (som i incredimail).

Vad rekommenderar ni?

För stationär Windows-dator.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://www.spicebird.com/

...en liten uppstickare. :)

 

Provar epostklienten just nu i sin betaversion. Känns hur trevlig som helst. Påminner om Thunderbird i sin layout. Har man haft Thunderbird tidigare och exporterat adressboken som Ldif, så supportar Spicebird det hela också.

 

Enkelt att koppla upp mot Gmail. Behöver inte skriva in så mycket själv. Spicebird fixar allt finlir själv. Endast epostadress behövs och valet Gmail.

 

Finns även kalender och chattklient inbyggd. Mindre intressant kanske. Allt finns i flikar som default, men det går att plocka bort i inställningarna.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om Thunderbird i sin layout

Det beror ju på att den har rippat Thunderbirds kodbas. Företaget som står bakom den är föga känt och därmed skulle jag vänta ett tag innan jag litar på den, båda vad gäller säkerhet (klienter från okända företag som hanterar dina mest personliga uppgifter skall man vara försiktig med) och framtida uppdateringar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Företaget som står bakom den är föga känt och därmed skulle jag vänta ett tag innan jag litar på den, båda vad gäller säkerhet (klienter från okända företag som hanterar dina mest personliga uppgifter skall man vara försiktig med) och framtida uppdateringar.

 

Det har du rätt i. Började med att jag läste om Spicebird i Datormagazin. Där testade dom epostprogrammet. Framgick inte att det skulle vara något skumt med företaget bakom.

 

Men visst, man ska alltid vara försiktig med sina personliga uppgifter och inte lämna ut mer än vad som är relevant i sammanhanget.

 

Blev klart sugen på att prova själv.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framgick inte att det skulle vara något skumt med företaget bakom.

Nä, och det är det säkert inte heller, men jag är överförsiktig och råder alla andra att vara det också. Det är inte längre paranoia att vara överdrivet misstänksam mot programfloran som breder ut sig. Det är rena fakta att organiserad brottslighet finner nya sätt hela tiden att komma över känsliga uppgifter.

Ett givet sätt är naturligtvis att låta användarna själva installera deras vapen, i tron om att det är legitima program. Tiden då man gjorde detta i bakgrunden, via virus, kommer snart vara förbi då detta fenomen är så hårt attackerat idag av antivirus-marknaden.

 

Sorry JBear för lite off-topic-snack, men när det gäller nedladdning av program och gratisprogram från okända företag i synnerhet så är detta off-topic-material som är värt att tänka på.

 

[inlägget ändrat 2009-02-19 17:55:14 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...