Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna Avi-format med Windows Vista Dvd-Brännare


Zipster

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en ny dator. HP Pavilion Entertainment med Windows Vista Home Premium. Tänkte bränna en dvd och det gick inte så bra! Alla mina filmer är i Avi-format vilket inte var något problem med min gamla dator (Windows XP). Nu får jag felmeddelandet : 0 filer har lagts till. 1 fil kunde inte läggas till. Filen:/Film/amadeus.divx är inte giltig eller är skadad.

 

Konstigt! Den var inte det för en vecka sedan! Kan detta bero på dvd-bränningssystemet? Operativssystemet? Hur kan jag lösa det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara att Vistas skydd av upphovsskyddat innehåll, tex musik, film har slagit till.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1123916

Konsekvensen av byta från XP till Vista syns tydligt i den här tråden.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1027676

Lägg märke till att Strandqvist inte fått nått förslag på bättre drivare.

nVidias drivare saknar helt enkelt i Vista de möjligheter som fanns i XP

nVidias Vista drivare är helt enkelt gjorda enligt MS krav på Vista drivare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle Nvidias grafikdrivrutin ha att göra med bränning av DVD-skivor, jannejanne?

 

Inte för att jag just vet något om att bränna filmer, men viktig information är väl om du kan se avi-filen i datorn och vilket brännarprogram du använder och hur du försöker bränna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag antar du bränner som data skiva d.v.s. skapar en ren kopia.Du kan ju testa Img burn tror det skall fungera med vista.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Jag hade samma problem (och hittade därför denna tråd). För mig löste det sig genom att jag gick in under filernas Egenskaper (högerklicka på filen) och tog bort bocken Arkiv, som var förbockad...

 

[inlägget ändrat 2009-02-28 19:51:28 av Hasselhof]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...