Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trögare än trögt....


Danne W

Rekommendera Poster

Hej hopp alla e-forumare,

Jaha, då sitter jag här med en ny Acer aspire one med linux, klart cool dator, men jag har kört en liveupdate som har stått och puttrat nu i 5 timmar. jag har ju ingen monsterlina här ute i skogen, kör ice.net och har en halv/helmegs lina, men ändå,, fem timmar! Tilläggas ska att kära sonen (18) kommer ut i helgen och då ska han hjälpa pappa att fixa följande: ut med linux, in med xp pro och något cool program så så datorn bara skriver till ramen (ajöss elaka virusar) , peta in 1 gb minne till (webbhallen skickar sina burkar till tyskland som ska ha mer minne). Äh, vi petade faktiskt in mer minne i (16)´s julklapp så det är no problems, aningen meckigt bara... Men appropå min inledning, ska det verkligen behövas 5-6 timmar för linuxupdaten?

Er ödmjuke,

Danne

Edir: Eller programfix som det heter..

[inlägget ändrat 2009-02-16 22:43:19 av Dan Wålarö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ut med linux, in med xp pro och något cool program så så datorn bara skriver till ramen (ajöss elaka virusar)
Vet inte vad du menar med "ramen".

 

Jag skulle väl tro att Aspire One är ungefär lika kraftfull som Eee PC 900 och det var en tråd förut idag som gällde installation av Ubuntu därför att XP var så seg. //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1123259

 

Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog för första uppdateringen i vår Aspire One, men jag tror inte att det var så länge. Men om du i alla fall ska ta bort den befintliga installationen så verkar det ju onödigt att uppdatera den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du menar med "ramen".

Man ska tydligen skriva allt till ramminnet i stället för hårddisken.

Men om du i alla fall ska ta bort den befintliga installationen så verkar det ju onödigt att uppdatera den

Rent studiesyfte innan (18) kommer och sabbar?? hela kalaset.

 

Edit:

Jag skulle väl tro att Aspire One är ungefär lika kraftfull som Eee PC 900 och det var en tråd förut idag som gällde installation av Ubuntu därför att XP var så seg.
Undrar om den hade 1,5 G ram?

[inlägget ändrat 2009-02-16 23:25:15 av Danne W]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju diverse sandlådetekniker men de brukar kräva en del av datorn för att det inte ska bli segt.

Jag hoppas det går bra i alla fall! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du det med disk? XP Pro tar en del plats och har du bara 8 eller 16GB SDD disk så blir det inte mycket kvar.

Det Linux som ingår vid köpet tycker jag personligen är kass.

Installera Ubuntu istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...