Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tuffaste Virus/Spyware jag någonsin stött på!!


Victor Eklund

Rekommendera Poster

Jag kör med comodo firewall på min laptop.

 

Tycker det verkar vara en riktigt bra brandvägg som är gratis och har massor med inställningsmöjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Skapad
  • Senaste svar
Jag kör med comodo firewall på min laptop.

Tycker det verkar vara en riktigt bra brandvägg som är gratis och har massor med inställningsmöjligheter.

Comodos brandvägg är bra, men deras antivirus är ju mer okänt så ett välbeprövat antivirusprogram är nog bättre att ha så det gäller att se till att inte installera antivirusprogrammet under installationen och så absolut inte installera toolbaren från Ask som kommer med. Sedan tyckte jag personligen att det var alldeles för mycket att ställa in i den brandväggen.

 

Så jag antar att skyddet blir något sämre men jag måste kunna använda mina program. Det gäller inte alla program tydligen utan bara några, photoshop är ett utav dom. Sedan verkar det som att det beror på din uppsättning i datorn också. Verkar som att bara XP sp3 användare drabbats hittills.
Naturligtvis ska du kunna använda datorn så pröva med någon annan brandvägg, antingen den jag föreslog förut eller den som Hundbert föreslår.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha när jag skaffade comodo brandvägg så följde det inte med något antivirusprogram. Dom har skapat paketet comodo internet security istället ser jag nu.

 

Om det går att installera brandväggen separat så är det ju bra håller med om att ett välbeprövat antivirus kanske är att föredra.

 

Det finns mycket inställningar, ja. Det är det som gör den så kraftfull. Men den fungerar ju lika bra utan att ändra massa inställningar.

 

Vet inte hur bra zonealarm är i jämförelse med konkurrensen men den finns ju fortfarande som gratisversion.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går att installera brandväggen separat så är det ju bra håller med om att ett välbeprövat antivirus kanske är att föredra.
Jo, man lär kunna välja vilka delar som ska installeras under installationen.

 

Vet inte hur bra zonealarm är i jämförelse med konkurrensen men den finns ju fortfarande som gratisversion.
Är ju inte riktigt lika bra på att stoppa sånt som vill ut på internet, samt att man måste se till att man inte får med toolbaren Spy Blocker under installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...