Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tema till Vista


peppe99

Rekommendera Poster

Hej folks,

 

tänkte höra mig för här innan jag ger mig ut på lite okända vatten. Har haft Vista ett tag nu och insåg plötsligt härom dan att det finns väldigt många snygga teman som man kan ladda ner och använda för att pimpa till det lite. Innan jag börjar med detta undrar jag bara om någon har några tankar/ideér/varningar angående detta.

 

Jag har inte gjort något ännu förutom att ladda ner Vista Visual Master vilket var nödvändigt (åtminstone där jag tittade, Visat123.net). Jag blev dock lite orolig då man (om man har SP1) skall ladda ner en patch och dessutom rota i systemfiler, döpa om .dll-filer osv...(http://www.vista123.net/content/patched-uxtheme-files-vista-sp1) för att få det att funka, då det inte är ett område jag känner mig helt bekväm med att rota i innan jag frågat mig för.

 

Så summasumarum: tankar? varningar? tips? förhållningregler? idiotförklaringar?

 

Tack på förhand!

 

Mvh

/PL

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev dock lite orolig då man (om man har SP1) skall ladda ner en patch och dessutom rota i systemfiler, döpa om .dll-filer osv...för att få det att funka, då det inte är ett område jag känner mig helt bekväm med att rota i innan jag frågat mig för.

Med den känslan skulle jag inte ge mig in i ändringar av systemfiler.

Har du gått igenom alla teman som finns default i Vista och eventuellt hämta ytterligare från Microsoft?

 

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Default är det väl bara temat Vista och Classic som finns eller? Ser iaf inga fler då man väljer Anpassa - Tema. Och i ärlighetens namn hittar jag nada på MS sida. Några för XP är allt men till Vista - nope.

Ger mig nog på ett försök så småningom trots allt, är sugen på ngt tema med genomskinliga/glas kanter...snyggt värre i i mina ögon.

 

Tack för inlägget!

 

Mvh

/PL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...