Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbla XP Pro installerade


Petterson

Rekommendera Poster

Av slarv förstås råkade jag när datorn var ny för några år sen installera XP Pro två gånger på var sin partition (samma hd). Partitioner C respektive E. På C ligger det OS jag normalt använder.

 

Några problem med dubblerandet har det väl inte varit men det är ju onödigt att ha ett XP Pro för mycket som tar utrymme. Programmen i övrigt har jag installerade i "Program" på båda partitionerna.

 

Nu undras: Kan jag ta bort det "överflödiga" OS på E? Och vad händer då med de program etc som installerats på E? Är dom "kopplade" till E-partitionens XP och måste installeras om? Ett sabla jobb eftersom det finns stort antal och program-cd inte brukar vara det lättaste att återfinna. Och hur avinstalleras den onödiga XP-versionen om det kan vara lämpligt?

 

Mycket tacksam för svar och reaktioner!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Visst kan du ta bort det extra op-systemet, men du måste ominstallera dom program som hamnat i programmappen på E.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Hur avinstalleras det extra XP Pro på bästa sätt så att det inte ligger några rester kvar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att ta bort filerna, startar datorn med det andra op-systemet så ska det inte vara några problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...