Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trojansk HÄst


Claire_WX

Rekommendera Poster

Hej jo jag har testat det men det hjälper inte. jag tror INTE att jag ska inaktivera java för när jag testar sen igen att installera bank id så får jag upp meddelandet att jag inte har java installerat och måste installera det... Så jag provade att ektivera java igen men inaktivera avg grejerna och adobe, men samma problem som förut uppstår, felmeddelandena kommer upp och det funkar ej...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Skapad
  • Senaste svar

denna gång kom inte felmeddelande rutorna upp utan en ny internetsida men denna sida verkar de vara fel på, det är ett rött stopptecken och står "Vi kunde inte ta dig tillbaka till bankid.com. När en webbplats orsakar ett fel eller en krasch kommer Internet Explorer att försöka återskapa platsen. Efter två försök avbryts detta för att undvika att hamna i en oändlig loop."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen risk för att få in skadliga program för att man inaktiverar tillägg, snarare tvärtom. Man kan inaktivera tillägg t ex för att undersöka om det är något tillägg som gör att Internet Explorer kraschar.

 

Ladda ner SDFix till Skrivbordet:

http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.exe

Dubbelklicka på SDFix.exe och en ny mapp skapas, C:\SDFix.

[log]

Starta om datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn).

 

Öppna den nya mappen C:\SDFix och dubbelklicka på RunThis.bat för att starta programmet.

Tryck OK och senare Y följt av Enter för att fortsätta.

Det arbetar ett tag och när det är klart så kommer det upp en fråga om du vill starta om datorn.

Tryck på godtycklig tangent för att omstarten ska påbörjas.

Datorn kommer att ta lång tid på sig under uppstarten eftersom programmet kommer att gå igång och fixa till en massa.

När det är klart visas Finished.

Tryck på valfri tangent för att avsluta programmet.

 

Om SDFix inte startar automatiskt efter omstarten av datorn så startar du Runthis.bat som förut men trycker F i stället för Y.

 

Om loggen inte kommer upp automatiskt så öppna mappen SDFix och öppna filen Report.txt i Anteckningar.

Klistra in innehållet i loggen i ditt svar här.[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack ska prova detta! Ska jag fortfarande inaktivera alla "tilläggen", även java?! (som sagt swedbanks hemsida sa åt mig att jag inte hade java då vilket är konstigt, eftersom jag har det....)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag dubbelklickar på ikonen kommer istället för en mapp en felruta upp "Error. Some installation files are corrupt. Please download a fresh copy & retry the installation" och så kan man bara välja close eller cancel. Ska jag strunta i det och bara testa omstarningen och det andra ändå, eller är det viktigt att det först skapas en mapp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så se om det hjälper att ladda ner filen igen för det kan ju ha blivit något fel under nedladdningen.

 

Om du i alla fall får problem så kan du pröva med att skapa mappen i felsäkert läge, det går lika bra det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu funkade det att ladda ner. startade om datorn i felsäkert läge men allt som händer när jag öppnar sd-fix är att det skapas en logfil. kommer inte upp nåt annat. "runthis.bat" ser jag inte till nånstans....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en ikon på skrivbordet, är det samma som mapp? men när jag dubbelklickar på den ikonen på skrivbordet skapas alltås bara en logfil och sen när man stänger logfilen finns inget annat där liksom. försöker öppna ikonen igen men då kommer bara ännu en logfil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[log]

 

 

SDFix has been extracted to %systemdrive%\SDFix\

(Drive that contains the Windows directory - typically C:\SDFix)

 

Open the SDFix folder in Safe Mode and double click the RunThis.bat file to start the fixtool

If RunThis.bat is started in Normal Mode, options to download and run Anti-Virus command line scanners are displayed

 

Catchme.exe Stealth Malware Detector by GMER is also included in the SDFix folder

 

Additional SDFix Instructions & screen shots can be found here - http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic131299.html'>http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic131299.html

 

 

 

 

 

SDFix a été extrait dans %systemdrive%\SDFix\

(Le disque qui contient le répertoire Windows - typiquement C:\SDFix)

 

Ouvrez le dossier SDFix en mode sans échec et double cliquez sur le fichier RunThis.bat pour démarrer l'outil.

Si RunThis.bat est lancé en mode normal, les options pour télécharger et lancer les scanners Antivirus en ligne de commande seront affichées

 

Catchme.exe Stealth Malware Detector de GMER est également inclus dans le dossier SDFix

 

Instructions supplémentaires pour SDFix & captures d'écran peuvent être trouvées ici - http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic131299.html

 

 

 

 

 

 

SDFix wurde nach %systemdrive%\SDFix\ entpackt

(Das ist das laufwerk welches den Windows Ordner enthält - normalerweise c:\SDFix)

 

Öffe den SDFix Ordner im Abgesicherten Modus und doppelklicke zum starten die RunThis.bat Datei

Sollte die RunThis.bat im normalen Modus gestartet werden, wird einem die Möglichkeiten geboten Antivirenscanner für die Kommandozeile

(Dosbox) downzuloaden.

 

Das Programm Catchme Malware Detector von Gmer ist auch im SDFix Ordner enthalten.

 

Zusätzliche SDFix Anleitungen und Screen Shots können hier nach geschaut werden: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic131299.html

 

 

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står alltså att jag ska öppna SDFix foldern, men jag förstår inte var den finns?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm förstår nu att jag ska gå in på "den här datorn" och sen c-disken och leta där! ska se om det funkar=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådär nu körde sdfix en scanning. här är logfilen:

 

[log]

 

 

SDFix: Version 1.240

Run by Emma on 2009-03-30 at 18:29

 

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]

Running From: C:\SDFix

 

Checking Services :

 

 

Restoring Default Security Values

Restoring Default Hosts File

 

Rebooting

 

 

Checking Files :

 

No Trojan Files Found

 

 

 

 

 

 

Removing Temp Files

 

ADS Check :

 

 

 

Final Check :

 

catchme 0.3.1361.2 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net

Rootkit scan 2009-03-30 18:34:19

Windows 5.1.2600 Service Pack 3 FAT NTAPI

 

scanning hidden processes ...

 

scanning hidden services ...

 

scanning hidden autostart entries ...

 

scanning hidden files ...

 

scan completed successfully

hidden processes: 0

hidden services: 0

hidden files: 0

 

 

Remaining Services :

 

 

 

 

Authorized Application Key Export:

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\authorizedapplications\list]

"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"

"C:\\Program\\DC++\\ny\\DCPlusPlus.exe"="C:\\Program\\DC++\\ny\\DCPlusPlus.exe:*:Enabled:DC++"

"C:\\Program\\DC++\\DCPlusPlus.exe"="C:\\Program\\DC++\\DCPlusPlus.exe:*:Enabled:DC++"

"C:\\Program\\Messenger\\MSMSGS.EXE"="C:\\Program\\Messenger\\MSMSGS.EXE:*:Enabled:Windows Messenger"

"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"

"C:\\Program\\MSN Messenger\\MsnMsgr.Exe"="C:\\Program\\MSN Messenger\\MsnMsgr.Exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1"

"C:\\Program\\MSN Messenger\\livecall.exe"="C:\\Program\\MSN Messenger\\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone)"

"C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgemc.exe"="C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgemc.exe:*:Enabled:avgemc.exe"

"C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgupd.exe"="C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgupd.exe:*:Enabled:avgupd.exe"

"C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgnsx.exe"="C:\\Program\\AVG\\AVG8\\avgnsx.exe:*:Enabled:avgnsx.exe"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\domainprofile\authorizedapplications\list]

"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"

"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"

"C:\\Program\\MSN Messenger\\MsnMsgr.Exe"="C:\\Program\\MSN Messenger\\MsnMsgr.Exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1"

"C:\\Program\\MSN Messenger\\livecall.exe"="C:\\Program\\MSN Messenger\\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone)"

 

Remaining Files :

 

 

 

Files with Hidden Attributes :

 

Thu 5 Jun 2008 0 A.SH. --- "C:\Documents and Settings\All Users\DRM\Cache\Indiv01.tmp"

Tue 13 Feb 2007 29,184 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\~WRL0001.tmp"

Tue 13 Feb 2007 29,184 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\~WRL0003.tmp"

Mon 12 Feb 2007 3,096,576 A..H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\U3\temp\Launchpad Removal.exe"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0003.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0005.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1324.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2781.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2458.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0087.tmp"

Mon 17 Dec 2007 341,504 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0704.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1950.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3923.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1766.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3130.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1028.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2488.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2633.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0783.tmp"

Mon 17 Dec 2007 342,016 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3848.tmp"

Mon 17 Dec 2007 348,672 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1426.tmp"

Mon 17 Dec 2007 350,208 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3037.tmp"

Mon 17 Dec 2007 349,184 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2184.tmp"

Mon 17 Dec 2007 349,184 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0996.tmp"

Mon 17 Dec 2007 350,208 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2485.tmp"

Mon 17 Dec 2007 350,208 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2887.tmp"

Mon 17 Dec 2007 350,208 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1811.tmp"

Mon 17 Dec 2007 349,696 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2634.tmp"

Mon 17 Dec 2007 353,280 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2066.tmp"

Mon 17 Dec 2007 352,768 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1396.tmp"

Mon 17 Dec 2007 353,280 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3654.tmp"

Mon 17 Dec 2007 353,792 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3195.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,328 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1904.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,840 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3894.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,840 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3627.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,840 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2042.tmp"

Mon 17 Dec 2007 356,352 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1390.tmp"

Mon 17 Dec 2007 356,352 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0772.tmp"

Mon 17 Dec 2007 356,352 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0215.tmp"

Mon 17 Dec 2007 356,352 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL0867.tmp"

Mon 17 Dec 2007 356,352 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL2120.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,840 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL1336.tmp"

Mon 17 Dec 2007 355,840 ...H. --- "C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Emma-plugg\FekB\Verksamhetsstyrning\~WRL3981.tmp"

 

Finished!

 

 

 

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det såg ju bra ut till skillnad från när du körde det i början av februari.

 

Ladda ner OTListIt till Skrivbordet.

http://oldtimer.geekstogo.com/OTListIt2.exe

Stäng alla program.

Kör OTListIt (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Under Output högt upp så välj Minimal Output.

Bocka för LOP Check och Purity Check.

Tryck på Run Scan och låt programmet köra ostört.

 

När det är klart så skapas två loggfiler på Skrivbordet, OTListIt .txt och Extras.txt, klistra in båda två i ditt svar (kom ihåg LOG-knappen).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[log]

OTListIt Extras logfile created on: 2009-03-30 21:20:10 - Run 1

OTListIt2 by OldTimer - Version 2.0.7.2 Folder = C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord

Windows XP Home Edition Service Pack 3 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18702)

Locale: 0000041D | Country: Sverige | Language: SVE | Date Format: yyyy-MM-dd

 

446,48 Mb Total Physical Memory | 195,16 Mb Available Physical Memory | 43,71% Memory free

1,03 Gb Paging File | 0,67 Gb Available in Paging File | 64,76% Paging File free

Paging file location(s): C:\pagefile.sys 672 1344;

 

%SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\WINDOWS | %ProgramFiles% = C:\Program

Drive C: | 35,70 Gb Total Space | 0,66 Gb Free Space | 1,85% Space Free | Partition Type: FAT32

Drive D: | 35,87 Gb Total Space | 9,82 Gb Free Space | 27,36% Space Free | Partition Type: FAT32

E: Drive not present or media not loaded

F: Drive not present or media not loaded

G: Drive not present or media not loaded

H: Drive not present or media not loaded

I: Drive not present or media not loaded

 

Computer Name: ACER-731425D616

Current User Name: Emma

Logged in as Administrator.

 

Current Boot Mode: Normal

Scan Mode: Current user

Output = Minimal

File Age = 30 Days

Company Name Whitelist: On

 

========== File Associations ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\<extension>]

.html [@ = htmlfile] -- C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE (Microsoft Corporation)

 

========== Security Center Settings ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center]

"FirstRunDisabled" = 1

"AntiVirusDisableNotify" = 0

"FirewallDisableNotify" = 0

"UpdatesDisableNotify" = 0

"AntiVirusOverride" = 0

"FirewallOverride" = 0

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\AhnlabAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\ComputerAssociatesAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\KasperskyAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\McAfeeAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\McAfeeFirewall]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\PandaAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\PandaFirewall]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\SophosAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\SymantecAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\SymantecFirewall]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\TinyFirewall]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\TrendAntiVirus]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\TrendFirewall]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\Monitoring\ZoneLabsFirewall]

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile

"EnableFirewall" = 0

"DoNotAllowExceptions" = 0

"DisableNotifications" = 0

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\GloballyOpenPorts\List

"1900:UDP" = 1900:UDP:LocalSubNet:Enabled:@xpsp2res.dll,-22007

"2869:TCP" = 2869:TCP:LocalSubNet:Enabled:@xpsp2res.dll,-22008

 

========== Authorized Applications List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\AuthorizedApplications\List]

%windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000 (Microsoft Corporation)

C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Microsoft Corporation)

C:\Program\MSN Messenger\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone) (Microsoft Corporation)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]

C:\Program\DC++\ny\DCPlusPlus.exe:*:Enabled:DC++ File not found

C:\Program\DC++\DCPlusPlus.exe:*:Enabled:DC++ File not found

C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE:*:Enabled:Windows Messenger (Microsoft Corporation)

%windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000 (Microsoft Corporation)

C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Microsoft Corporation)

C:\Program\MSN Messenger\livecall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.1 (Phone) (Microsoft Corporation)

C:\Program\AVG\AVG8\avgemc.exe:*:Enabled:avgemc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

C:\Program\AVG\AVG8\avgupd.exe:*:Enabled:avgupd.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

C:\Program\AVG\AVG8\avgnsx.exe:*:Enabled:avgnsx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{2637C347-9DAD-11D6-9EA2-00055D0CA761}" = Arcade 3.0

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216011FF}" = Java 6 Update 11

"{350C941d-3D7C-4EE8-BAA9-00BCB3D54227}" = WebFldrs XP

"{3868A8EE-5051-4DB0-8DF6-4F4B8A98D083}" = QuickTime

"{571700F0-DB9D-4B3A-B03D-35A14BB5939F}" = Windows Live Messenger

"{7131646D-CD3C-40F4-97B9-CD9E4E6262EF}" = Microsoft .NET Framework 2.0

"{7299052b-02a4-4627-81f2-1818da5d550d}" = Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable

"{9011041D-6000-11D3-8CFE-0150048383C9}" = Microsoft Office Professional Edition 2003

"{AC76BA86-7AD7-1053-7B44-A81200000003}" = Adobe Reader 8.1.2 - Svenska

"{B7A0CE06-068E-11D6-97FD-0050BACBF861}" = PowerProducer

"{DC226AC9-0314-496C-BE6A-B6A132628466}" = SiSAGP driver

"{F333A33D-125C-32A2-8DCE-5C5D14231E27}" = Visual C++ 2008 x86 Runtime - (v9.0.30729)

"{F333A33D-125C-32A2-8DCE-5C5D14231E27}.vc_x86runtime_30729_01" = Visual C++ 2008 x86 Runtime - v9.0.30729.01

"{FB08F381-6533-4108-B7DD-039E11FBC27E}" = Realtek AC'97 Audio

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX

"Agere Systems Soft Modem" = Agere Systems AC'97 Modem

"AVG8Uninstall" = AVG Free 8.0

"getPlus®_ocx" = getPlus®_ocx

"HijackThis" = HijackThis 2.0.2

"HP-LaserJet 1020 series" = LaserJet 1020 series

"ie8" = Windows Internet Explorer 8

"InstallShield_{3868A8EE-5051-4DB0-8DF6-4F4B8A98D083}" = QuickTime

"LManager" = Launch Manager

"Microsoft .NET Framework 2.0" = Microsoft .NET Framework 2.0

"Mozilla Firefox (3.0.7)" = Mozilla Firefox (3.0.7)

"MSCompPackV1" = Microsoft Compression Client Pack 1.0 for Windows XP

"OrderReminder HP LaserJet 1020" = OrderReminder HP LaserJet 1020

"PC Tools Firewall Plus" = PC Tools Firewall Plus 5.0

"SiS VGA Driver" = SiS VGA Utilities

"SiSLan" = SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter Driver

"SynTPDeinstKey" = Synaptics Pointing Device Driver

"Windows Media Format Runtime" = Windows Media Format 11 runtime

"Windows Media Player" = Windows Media Player 11

"Windows XP Service Pack" = Windows XP Service Pack 3

"WinRAR archiver" = WinRAR archiver

"WinZip" = WinZip

"WMFDist11" = Windows Media Format 11 runtime

"wmp11" = Windows Media Player 11

"Wudf01000" = Microsoft User-Mode Driver Framework Feature Pack 1.0

 

========== Last 10 Event Log Errors ==========

 

[ Application Events ]

Error - 2009-03-02 03:10:11 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-03 16:12:03 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program WINWORD.EXE, version 11.0.5604.0, stoppad modul hungapp,

version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-12 13:32:39 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-14 22:04:41 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-20 11:22:20 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-26 06:24:12 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-26 09:34:27 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 6.0.2900.5512, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-27 17:16:47 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program AcroRd32.exe, version 8.1.0.137, stoppad modul hungapp,

version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-29 15:01:55 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Error - 2009-03-29 15:23:28 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Application Hang | ID = 1002

Description = Stoppat program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, stoppad modul

hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

[ System Events ]

Error - 2009-03-30 01:57:53 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: Lbd

 

Error - 2009-03-30 08:56:15 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: Lbd

 

Error - 2009-03-30 09:48:16 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = DCOM | ID = 10005

Description = DCOM fick felet %1084 vid försök att starta tjänsten EventSystem med

argumenten för att köra servern: {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

 

Error - 2009-03-30 09:49:15 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: AmdK8 AvgLdx86 AvgMfx86 Fips Lbd

 

Error - 2009-03-30 10:24:42 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = DCOM | ID = 10005

Description = DCOM fick felet %1084 vid försök att starta tjänsten EventSystem med

argumenten för att köra servern: {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

 

Error - 2009-03-30 10:27:41 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: Lbd

 

Error - 2009-03-30 12:27:13 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = DCOM | ID = 10005

Description = DCOM fick felet %1084 vid försök att starta tjänsten StiSvc med argumenten

för att köra servern: {A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811}

 

Error - 2009-03-30 12:27:19 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = DCOM | ID = 10005

Description = DCOM fick felet %1084 vid försök att starta tjänsten EventSystem med

argumenten för att köra servern: {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

 

Error - 2009-03-30 12:28:23 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: AmdK8 AvgLdx86 AvgMfx86 Fips Lbd

 

Error - 2009-03-30 12:32:51 | Computer Name = ACER-731425D616 | Source = Service Control Manager | ID = 7026

Description = Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av

fel under start: Lbd

 

 

< End of report >

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[log]

OTListIt logfile created on: 2009-03-30 21:20:10 - Run 1

OTListIt2 by OldTimer - Version 2.0.7.2 Folder = C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord

Windows XP Home Edition Service Pack 3 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18702)

Locale: 0000041D | Country: Sverige | Language: SVE | Date Format: yyyy-MM-dd

 

446,48 Mb Total Physical Memory | 195,16 Mb Available Physical Memory | 43,71% Memory free

1,03 Gb Paging File | 0,67 Gb Available in Paging File | 64,76% Paging File free

Paging file location(s): C:\pagefile.sys 672 1344;

 

%SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\WINDOWS | %ProgramFiles% = C:\Program

Drive C: | 35,70 Gb Total Space | 0,66 Gb Free Space | 1,85% Space Free | Partition Type: FAT32

Drive D: | 35,87 Gb Total Space | 9,82 Gb Free Space | 27,36% Space Free | Partition Type: FAT32

E: Drive not present or media not loaded

F: Drive not present or media not loaded

G: Drive not present or media not loaded

H: Drive not present or media not loaded

I: Drive not present or media not loaded

 

Computer Name: ACER-731425D616

Current User Name: Emma

Logged in as Administrator.

 

Current Boot Mode: Normal

Scan Mode: Current user

Output = Minimal

File Age = 30 Days

Company Name Whitelist: On

 

========== Processes (SafeList) ==========

 

PRC - C:\WINDOWS\Explorer.EXE (Microsoft Corporation)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe (Sun Microsystems, Inc.)

PRC - C:\Program\PC Tools Firewall Plus\FWService.exe (PC Tools)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgrsx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgnsx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgemc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe (Synaptics, Inc.)

PRC - C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe (Synaptics, Inc.)

PRC - C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE (Realtek Semiconductor Corp.)

PRC - C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe (Agere Systems)

PRC - C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe (Silicon Integrated Systems Corporation)

PRC - C:\Program\Arcade\PCMService.exe (CyberLink Corp.)

PRC - C:\Program\Launch Manager\QtZgAcer.EXE (Dritek System Inc.)

PRC - C:\Program\QuickTime\qttask.exe (Apple Computer, Inc.)

PRC - C:\Program\Hewlett-Packard\OrderReminder\OrderReminder.exe (Hewlett-Packard)

PRC - C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgtray.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe (PC Tools)

PRC - C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe (Microsoft Corporation)

PRC - C:\WINDOWS\system32\sistray.exe (Silicon Integrated Systems Corporation)

PRC - C:\Program\WinZip\WZQKPICK.EXE (WinZip Computing LP)

PRC - C:\Program\acer\eRecovery\Monitor.exe (acer Inc.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgscanx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Program\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

PRC - C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\OTListIt2.exe (OldTimer Tools)

 

========== Win32 Services (SafeList) ==========

 

SRV - (aspnet_state [On_Demand | Stopped]) -- C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (Microsoft Corporation)

SRV - (avg8emc [Auto | Running]) -- C:\Program\AVG\AVG8\avgemc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

SRV - (avg8wd [Auto | Running]) -- C:\Program\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

SRV - (clr_optimization_v2.0.50727_32 [On_Demand | Stopped]) -- C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe (Microsoft Corporation)

SRV - (helpsvc [Auto | Running]) -- C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\pchsvc.dll (Microsoft Corporation)

SRV - (IDriverT [On_Demand | Stopped]) -- C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe (Macrovision Corporation)

SRV - (JavaQuickStarterService [Auto | Running]) -- C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe (Sun Microsystems, Inc.)

SRV - (ose [On_Demand | Stopped]) -- C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Source Engine\OSE.EXE (Microsoft Corporation)

SRV - (PCToolsFirewallPlus [Auto | Running]) -- C:\Program\PC Tools Firewall Plus\FWService.exe (PC Tools)

SRV - (usnjsvc [On_Demand | Stopped]) -- C:\Program\MSN Messenger\usnsvc.exe (Microsoft Corporation)

SRV - (WMPNetworkSvc [On_Demand | Stopped]) -- C:\Program\Windows Media Player\WMPNetwk.exe (Microsoft Corporation)

 

========== Driver Services (SafeList) ==========

 

DRV - (AgereSoftModem [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\AGRSM.sys (Agere Systems)

DRV - (ALCXWDM [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\ALCXWDM.SYS (Realtek Semiconductor Corp.)

DRV - (AvgLdx86 [system | Running]) -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\avgldx86.sys (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

DRV - (AvgMfx86 [system | Running]) -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\avgmfx86.sys (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

DRV - (AvgTdiX [system | Running]) -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\avgtdix.sys (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

DRV - (BCM43XX [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\bcmwl5.sys (Broadcom Corporation)

DRV - (catchme [On_Demand | Running]) -- File not found

DRV - (DKbFltr [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\DKbFltr.sys (Dritek System Inc.)

DRV - (hwdatacard [On_Demand | Stopped]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys (Huawei Technologies Co., Ltd.)

DRV - (int15.sys [On_Demand | Running]) -- C:\Program\acer\eRecovery\int15.sys ()

DRV - (NTIDrvr [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\NTIDrvr.sys (NewTech Infosystems, Inc.)

DRV - (PCTAppEvent [Auto | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\PCTAppEvent.sys (PC Tools)

DRV - (pctgntdi [system | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\pctgntdi.sys (PC Tools)

DRV - (pctplfw [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\pctplfw.sys (PC Tools)

DRV - (pfc [On_Demand | Stopped]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\pfc.sys (Padus, Inc.)

DRV - (Ptilink [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ptilink.sys (Parallel Technologies, Inc.)

DRV - (Secdrv [On_Demand | Stopped]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\secdrv.sys (Macrovision Corporation, Macrovision Europe Limited, and Macrovision Japan and Asia K.K.)

DRV - (SFilter [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\pctfw.sys (PC Tools)

DRV - (SiS315 [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\sisgrp.sys (Silicon Integrated Systems Corporation)

DRV - (SISAGP [boot | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\SISAGPX.sys (Silicon Integrated Systems Corporation)

DRV - (SiSkp [system | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\srvkp.sys (Silicon Integrated Systems Corporation)

DRV - (SISNICXP [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\sisnicxp.sys (SiS Corporation)

DRV - (SynTP [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\SynTP.sys (Synaptics, Inc.)

DRV - (usbaudio [On_Demand | Running]) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\usbaudio.sys (Microsoft Corporation)

 

========== Standard Registry (SafeList) ==========

 

 

========== Internet Explorer ==========

 

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Secondary_Page_URL =

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Extensions Off Page = about:NoAdd-ons

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\system32\blank.htm

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Security Risk Page = about:SecurityRisk

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://ie.search.msn.com/{SUB_RFC1766}/srchasst/srchcust.htm

IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ie.search.msn.com/{SUB_RFC1766}/srchasst/srchasst.htm

 

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\system32\blank.htm

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Page_Transitions = 1

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fek.uu.se/student/kurser.asp?coursetype=0&term=vt2009

IE - URLSearchHook: {CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - C:\WINDOWS\system32\ieframe.dll (Microsoft Corporation)

IE - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyEnable" = 0

 

========== FireFox ==========

 

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}:3.0.7

 

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.0.7\extensions\\Components: C:\PROGRAM\MOZILLA FIREFOX\COMPONENTS

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.0.7\extensions\\Plugins: C:\PROGRAM\MOZILLA FIREFOX\PLUGINS

 

[2009-03-26 12:03:24 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\mozilla\Extensions

[2009-03-26 12:03:24 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\mozilla\Extensions\{ec8030f7-c20a-464f-9b0e-13a3a9e97384}

[2009-03-26 12:03:24 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\mozilla\Firefox\Profiles\rtrpa43j.default\extensions

 

O1 HOSTS File: (686 bytes) - C:\WINDOWS\System32\drivers\etc\Hosts

O1 - Hosts: 127.0.0.1 localhost

O2 - BHO: (Länkhjälp till Adobe PDF Reader) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Delade filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll (Adobe Systems Incorporated)

O2 - BHO: (AVG Safe Search) - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program\AVG\AVG8\avgssie.dll (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

O2 - BHO: (SSVHelper Class) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program\Java\jre6\bin\ssv.dll (Sun Microsystems, Inc.)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - Reg Error: Key error. File not found

O2 - BHO: (AVG Security Toolbar) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Program\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll ([[[COMPANYNAME]]]----------------------------)

O2 - BHO: (Java Plug-In 2 SSV Helper) - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll (Sun Microsystems, Inc.)

O2 - BHO: (JQSIEStartDetectorImpl Class) - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll (Sun Microsystems, Inc.)

O3 - HKLM\..\Toolbar: (AVG Security Toolbar) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Program\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll ([[[COMPANYNAME]]]----------------------------)

O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - SITEguard - Reg Error: Key error. File not found

O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - Reg Error: Key error. File not found

O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Program\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll ([[[COMPANYNAME]]]----------------------------)

O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - Reg Error: Key error. File not found

O4 - HKLM..\Run: [00PCTFW] "C:\Program\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe" -s (PC Tools)

O4 - HKLM..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe (Agere Systems)

O4 - HKLM..\Run: [AVG8_TRAY] C:\Program\AVG\AVG8\avgtray.exe (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

O4 - HKLM..\Run: [eRecoveryService] C:\Windows\System32\Check.exe (acer Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32 (Microsoft Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [LaunchApp] Alaunch (Acer Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [LManager] C:\Program\Launch Manager\QtZgAcer.EXE (Dritek System Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC ()

O4 - HKLM..\Run: [OrderReminder] C:\Program\Hewlett-Packard\OrderReminder\OrderReminder.exe (Hewlett-Packard)

O4 - HKLM..\Run: [PCMService] "C:\Program\Arcade\PCMService.exe" (CyberLink Corp.)

O4 - HKLM..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName (Microsoft Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC (Microsoft Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime (Apple Computer, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [siS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe (Silicon Integrated Systems Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [siSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent (Silicon Integrated Systems Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE (Realtek Semiconductor Corp.)

O4 - HKLM..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre6\bin\jusched.exe" (Sun Microsystems, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [synTPEnh] C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe (Synaptics, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [synTPLpr] C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe (Synaptics, Inc.)

O4 - HKCU..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background (Microsoft Corporation)

O4 - Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe (Silicon Integrated Systems Corporation)

O4 - Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program\WinZip\WZQKPICK.EXE (WinZip Computing LP)

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\control panel present

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\restrictions present

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: HonorAutoRunSetting = 1

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: dontdisplaylastusername = 0

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: legalnoticecaption =

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: legalnoticetext =

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: shutdownwithoutlogon = 1

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: undockwithoutlogon = 1

O7 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\control panel present

O7 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\restrictions present

O7 - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoDriveTypeAutoRun = 36

O7 - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoDriveAutoRun = FF FF FF FF [binary data]

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra 'Tools' menuitem : Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre6\bin\npjpi160_11.dll (Sun Microsystems, Inc.)

O9 - Extra Button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\Microsoft Office\OFFICE11\REFIEBAR.DLL (Microsoft Corporation)

O9 - Extra 'Tools' menuitem : @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (Microsoft Corporation)

O9 - Extra Button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe (Microsoft Corporation)

O9 - Extra 'Tools' menuitem : Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe (Microsoft Corporation)

O15 - HKLM\..Trusted Domains: 1 domain(s) and sub-domain(s) not assigned to a zone.

O16 - DPF: {33A1DD97-7A41-4D07-B268-975DE1D2D08A} http://www.simplesite.com/builder/pages/SimplePhoto-1-0-5.CAB (SimpleSite.SimplePhoto)

O16 - DPF: {5CBD4B2E-2A33-47B4-A84B-93A9305B3A44} http://www.simplesite.com/builder/pages/SimplePhoto.CAB (SimpleSite.SimplePhoto)

O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_11-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_11-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_11-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_11)

O16 - DPF: {8FFBE65D-2C9C-4669-84BD-5829DC0B603C} http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/polarbear/ultrashim.cab (Reg Error: Key error.)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0011-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_11-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_11)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_11-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_11)

O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab (get_atlcom Class)

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab (Shockwave Flash Object)

O18 - Protocol\Handler\http\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\http\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\ipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\linkscanner {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program\AVG\AVG8\avgpp.dll (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

O18 - Protocol\Handler\livecall {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSN Messenger\msgrapp.8.1.0178.00.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\SYSTEM\OLE DB\msdaipp.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msnim {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSN Messenger\msgrapp.8.1.0178.00.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\mso-offdap11 {32505114-5902-49B2-880A-1F7738E5A384} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Web Components\11\OWC11.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Filter: - text/xml - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\OFFICE11\MSOXMLMF.DLL (Microsoft Corporation)

O20 - HKLM Winlogon: Shell - (Explorer.exe) - C:\WINDOWS\Explorer.exe (Microsoft Corporation)

O20 - Winlogon\Notify\avgrsstarter: DllName - avgrsstx.dll - C:\WINDOWS\system32\avgrsstx.dll (AVG Technologies CZ, s.r.o.)

O24 - Desktop Components:0 (Min aktuella startsida) - About:Home

O31 - SafeBoot: AlternateShell - cmd.exe

O32 - HKLM CDRom: AutoRun - 1

O32 - Autorun File - C:\AUTOEXEC.BAT () - [ FAT32 ]

O32 - Autorun File - C:\autorun.inf [2009-02-09 15:25:20 | 00,000,000 | RHSD | M] - [ FAT32 ]

O32 - Autorun File - D:\autorun.inf [2009-02-09 15:25:20 | 00,000,000 | RHSD | M] - [ FAT32 ]

O33 - MountPoints2\{1ae1436e-d219-11dd-9fed-00c09febfbd4}\Shell - "" = AutoRun

O33 - MountPoints2\{1ae1436e-d219-11dd-9fed-00c09febfbd4}\Shell\AutoRun\command - "" = F:\LaunchU3.exe -- File not found

O34 - HKLM BootExecute: (autocheck autochk *) - File not found

 

========== Files/Folders - Created Within 30 Days ==========

 

[2 C:\*.tmp files]

[5 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files]

[1 C:\WINDOWS\*.tmp files]

[2009-03-30 21:19:35 | 00,498,688 | ---- | C] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\OTListIt2.exe

[2009-03-30 18:31:48 | 46,824,2432 | -HS- | C] () -- C:\hiberfil.sys

[2009-03-30 15:44:14 | 01,529,241 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\SDFix.exe

[2009-03-30 15:24:31 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\SDFix

[2009-03-29 20:49:19 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\ie8updates

[2009-03-29 20:48:09 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\WBEM

[2009-03-29 20:46:28 | 00,000,000 | -H-D | C] -- C:\WINDOWS\ie8

[2009-03-29 20:46:28 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\System32\en-US

[2009-03-29 20:43:21 | 00,105,984 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iecompat.dll

[2009-03-29 20:42:13 | 16,932,704 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Program\IE8-WindowsXP-x86-SVE.exe

[2009-03-26 12:03:31 | 00,000,000 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\nsreg.dat

[2009-03-26 12:02:58 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Emma\Lokala inställningar\Application Data\Mozilla

[2009-03-26 12:02:58 | 00,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Mozilla

[2009-03-25 22:02:29 | 00,034,816 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Uppsats.doc

[2009-03-21 14:45:44 | 00,000,000 | -HSD | C] -- C:\FOUND.001

[2009-03-08 14:15:14 | 01,265,664 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll.mui

[2009-03-08 14:14:58 | 00,057,344 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msrating.dll.mui

[2009-03-08 14:14:40 | 00,002,560 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshta.exe.mui

[2009-03-08 14:13:04 | 00,004,096 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ie4uinit.exe.mui

[2009-03-08 14:13:02 | 00,011,264 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\advpack.dll.mui

[2009-03-08 14:12:44 | 00,081,920 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iedkcs32.dll.mui

[2009-03-08 14:09:26 | 00,638,816 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iexplore.exe

[2009-03-08 14:09:26 | 00,391,536 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iedkcs32.dll

[2009-03-08 04:39:48 | 11,063,808 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll

[2009-03-08 04:34:52 | 01,469,440 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\inetcpl.cpl

[2009-03-08 04:34:48 | 00,236,544 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\webcheck.dll

[2009-03-08 04:34:48 | 00,208,384 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\WinFXDocObj.exe

[2009-03-08 04:34:30 | 00,043,008 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\licmgr10.dll

[2009-03-08 04:34:28 | 00,105,984 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\url.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,193,536 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\msrating.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,109,568 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\occache.dll

[2009-03-08 04:33:48 | 00,759,296 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\VGX.dll

[2009-03-08 04:33:40 | 00,018,944 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\corpol.dll

[2009-03-08 04:33:26 | 00,025,600 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\jsproxy.dll

[2009-03-08 04:33:08 | 00,229,376 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ieaksie.dll

[2009-03-08 04:33:02 | 00,125,952 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ieakeng.dll

[2009-03-08 04:32:56 | 00,072,704 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\admparse.dll

[2009-03-08 04:32:54 | 00,173,056 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ie4uinit.exe

[2009-03-08 04:32:52 | 00,036,864 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieudinit.exe

[2009-03-08 04:32:50 | 00,071,680 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iesetup.dll

[2009-03-08 04:32:50 | 00,055,808 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iernonce.dll

[2009-03-08 04:32:48 | 00,128,512 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\advpack.dll

[2009-03-08 04:32:46 | 00,094,720 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\inseng.dll

[2009-03-08 04:32:26 | 00,594,432 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeeds.dll

[2009-03-08 04:32:22 | 01,985,024 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iertutil.dll

[2009-03-08 04:32:04 | 00,611,840 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mstime.dll

[2009-03-08 04:31:56 | 00,183,808 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iepeers.dll

[2009-03-08 04:31:54 | 00,013,312 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeedssync.exe

[2009-03-08 04:31:52 | 00,059,904 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\icardie.dll

[2009-03-08 04:31:52 | 00,055,296 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeedsbs.dll

[2009-03-08 04:31:44 | 00,348,160 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\dxtmsft.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,216,064 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\dxtrans.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,034,816 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\imgutil.dll

[2009-03-08 04:31:36 | 00,046,592 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\pngfilt.dll

[2009-03-08 04:31:26 | 00,066,560 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtmled.dll

[2009-03-08 04:31:18 | 00,048,128 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtmler.dll

[2009-03-08 04:31:02 | 01,638,912 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtml.tlb

[2009-03-08 04:31:02 | 00,045,568 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshta.exe

[2009-03-08 04:30:56 | 00,066,560 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\tdc.ocx

[2009-03-08 04:24:28 | 00,068,608 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\hmmapi.dll

[2009-03-08 04:22:46 | 00,164,352 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieui.dll

[2009-03-08 04:11:12 | 00,445,952 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieapfltr.dll

 

========== Files - Modified Within 30 Days ==========

 

[2 C:\*.tmp files]

[5 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files]

[1 C:\WINDOWS\*.tmp files]

[2009-03-30 21:19:30 | 00,498,688 | ---- | M] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\OTListIt2.exe

[2009-03-30 18:36:48 | 00,931,932 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\PerfStringBackup.INI

[2009-03-30 18:36:48 | 00,397,400 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh01D.dat

[2009-03-30 18:36:48 | 00,393,972 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh009.dat

[2009-03-30 18:36:48 | 00,070,780 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc01D.dat

[2009-03-30 18:36:48 | 00,059,602 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc009.dat

[2009-03-30 18:35:36 | 00,000,692 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\eRLog.ini

[2009-03-30 18:33:04 | 00,001,158 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\wpa.dbl

[2009-03-30 18:32:00 | 00,000,006 | -H-- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\SA.DAT

[2009-03-30 18:31:52 | 00,002,048 | --S- | M] () -- C:\WINDOWS\bootstat.dat

[2009-03-30 18:31:50 | 46,824,2432 | -HS- | M] () -- C:\hiberfil.sys

[2009-03-30 18:25:04 | 03,228,284 | -H-- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Lokala inställningar\Application Data\IconCache.db

[2009-03-30 15:44:14 | 01,529,241 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\SDFix.exe

[2009-03-30 15:19:48 | 00,002,485 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Skrivbord\jub.lnk

[2009-03-30 08:12:10 | 00,054,156 | -H-- | M] () -- C:\WINDOWS\QTFont.qfn

[2009-03-29 20:51:58 | 00,000,130 | -HS- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\desktop.ini

[2009-03-29 20:48:42 | 00,001,374 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\imsins.BAK

[2009-03-29 09:13:00 | 00,180,240 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\FNTCACHE.DAT

[2009-03-28 12:14:02 | 00,000,448 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\Ad-Aware Update (Weekly).job

[2009-03-26 12:03:32 | 00,000,000 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\nsreg.dat

[2009-03-25 22:13:06 | 00,034,816 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Mina dokument\Uppsats.doc

[2009-03-19 23:40:36 | 00,196,608 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Emma\Lokala inställningar\Application Data\DCBC2A71-70D8-4DAN-EHR8-E0D61DEA3FDF.ini

[2009-03-12 14:53:04 | 00,130,424 | ---- | M] (PC Tools) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\PCTCore.sys

[2009-03-08 14:15:14 | 01,265,664 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll.mui

[2009-03-08 14:14:58 | 00,057,344 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msrating.dll.mui

[2009-03-08 14:14:40 | 00,002,560 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshta.exe.mui

[2009-03-08 14:13:04 | 00,004,096 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ie4uinit.exe.mui

[2009-03-08 14:13:02 | 00,011,264 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\advpack.dll.mui

[2009-03-08 14:12:44 | 00,081,920 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iedkcs32.dll.mui

[2009-03-08 14:09:26 | 00,638,816 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iexplore.exe

[2009-03-08 14:09:26 | 00,391,536 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iedkcs32.dll

[2009-03-08 14:09:26 | 00,391,536 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iedkcs32.dll

[2009-03-08 04:41:16 | 05,937,152 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshtml.dll

[2009-03-08 04:41:16 | 05,937,152 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtml.dll

[2009-03-08 04:39:48 | 11,063,808 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll

[2009-03-08 04:35:10 | 00,385,024 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\html.iec

[2009-03-08 04:34:58 | 00,914,944 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\wininet.dll

[2009-03-08 04:34:58 | 00,914,944 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\wininet.dll

[2009-03-08 04:34:56 | 01,206,784 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\urlmon.dll

[2009-03-08 04:34:56 | 01,206,784 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\urlmon.dll

[2009-03-08 04:34:52 | 01,469,440 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\inetcpl.cpl

[2009-03-08 04:34:52 | 01,469,440 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\inetcpl.cpl

[2009-03-08 04:34:48 | 00,236,544 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\webcheck.dll

[2009-03-08 04:34:48 | 00,236,544 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\webcheck.dll

[2009-03-08 04:34:48 | 00,208,384 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\WinFXDocObj.exe

[2009-03-08 04:34:30 | 00,043,008 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\licmgr10.dll

[2009-03-08 04:34:30 | 00,043,008 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\licmgr10.dll

[2009-03-08 04:34:28 | 00,105,984 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\url.dll

[2009-03-08 04:34:28 | 00,105,984 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\url.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,193,536 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msrating.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,193,536 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\msrating.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,109,568 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\occache.dll

[2009-03-08 04:34:18 | 00,109,568 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\occache.dll

[2009-03-08 04:33:48 | 00,759,296 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\VGX.dll

[2009-03-08 04:33:40 | 00,018,944 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\corpol.dll

[2009-03-08 04:33:40 | 00,018,944 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\corpol.dll

[2009-03-08 04:33:26 | 00,025,600 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\jsproxy.dll

[2009-03-08 04:33:26 | 00,025,600 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\jsproxy.dll

[2009-03-08 04:33:16 | 00,726,528 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\jscript.dll

[2009-03-08 04:33:16 | 00,726,528 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\jscript.dll

[2009-03-08 04:33:08 | 00,229,376 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieaksie.dll

[2009-03-08 04:33:08 | 00,229,376 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ieaksie.dll

[2009-03-08 04:33:06 | 00,420,352 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\vbscript.dll

[2009-03-08 04:33:06 | 00,420,352 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\vbscript.dll

[2009-03-08 04:33:02 | 00,125,952 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieakeng.dll

[2009-03-08 04:33:02 | 00,125,952 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ieakeng.dll

[2009-03-08 04:32:56 | 00,072,704 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\admparse.dll

[2009-03-08 04:32:56 | 00,072,704 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\admparse.dll

[2009-03-08 04:32:54 | 00,173,056 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ie4uinit.exe

[2009-03-08 04:32:54 | 00,173,056 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ie4uinit.exe

[2009-03-08 04:32:52 | 00,163,840 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieakui.dll

[2009-03-08 04:32:52 | 00,163,840 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\ieakui.dll

[2009-03-08 04:32:52 | 00,036,864 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieudinit.exe

[2009-03-08 04:32:50 | 00,071,680 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iesetup.dll

[2009-03-08 04:32:50 | 00,071,680 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iesetup.dll

[2009-03-08 04:32:50 | 00,055,808 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iernonce.dll

[2009-03-08 04:32:50 | 00,055,808 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iernonce.dll

[2009-03-08 04:32:48 | 00,128,512 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\advpack.dll

[2009-03-08 04:32:48 | 00,128,512 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\advpack.dll

[2009-03-08 04:32:46 | 00,094,720 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\inseng.dll

[2009-03-08 04:32:46 | 00,094,720 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\inseng.dll

[2009-03-08 04:32:26 | 00,594,432 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeeds.dll

[2009-03-08 04:32:22 | 01,985,024 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iertutil.dll

[2009-03-08 04:32:04 | 00,611,840 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mstime.dll

[2009-03-08 04:32:04 | 00,611,840 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mstime.dll

[2009-03-08 04:31:56 | 00,183,808 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\iepeers.dll

[2009-03-08 04:31:56 | 00,183,808 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\iepeers.dll

[2009-03-08 04:31:54 | 00,013,312 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeedssync.exe

[2009-03-08 04:31:52 | 00,059,904 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\icardie.dll

[2009-03-08 04:31:52 | 00,055,296 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msfeedsbs.dll

[2009-03-08 04:31:44 | 00,348,160 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dxtmsft.dll

[2009-03-08 04:31:44 | 00,348,160 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\dxtmsft.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,216,064 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dxtrans.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,216,064 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\dxtrans.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,034,816 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\imgutil.dll

[2009-03-08 04:31:38 | 00,034,816 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\imgutil.dll

[2009-03-08 04:31:36 | 00,046,592 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\pngfilt.dll

[2009-03-08 04:31:36 | 00,046,592 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\pngfilt.dll

[2009-03-08 04:31:26 | 00,066,560 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshtmled.dll

[2009-03-08 04:31:26 | 00,066,560 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtmled.dll

[2009-03-08 04:31:18 | 00,048,128 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshtmler.dll

[2009-03-08 04:31:18 | 00,048,128 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtmler.dll

[2009-03-08 04:31:02 | 01,638,912 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshtml.tlb

[2009-03-08 04:31:02 | 01,638,912 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshtml.tlb

[2009-03-08 04:31:02 | 00,045,568 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\mshta.exe

[2009-03-08 04:31:02 | 00,045,568 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\mshta.exe

[2009-03-08 04:30:56 | 00,066,560 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\tdc.ocx

[2009-03-08 04:30:56 | 00,066,560 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\tdc.ocx

[2009-03-08 04:24:28 | 00,068,608 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\hmmapi.dll

[2009-03-08 04:22:46 | 00,164,352 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieui.dll

[2009-03-08 04:22:38 | 00,156,160 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\msls31.dll

[2009-03-08 04:22:38 | 00,156,160 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\dllcache\msls31.dll

[2009-03-08 04:15:06 | 00,057,667 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\ieuinit.inf

[2009-03-08 04:11:12 | 00,445,952 | ---- | M] (Microsoft Corporation) -- C:\WINDOWS\System32\ieapfltr.dll

 

========== LOP Check ==========

 

[2005-03-07 18:23:06 | 00,000,000 | RH-D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data

[2008-03-02 17:50:08 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe

[2006-02-14 19:39:10 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Apple Computer

[2009-02-08 23:58:34 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\avg8

[2009-02-09 00:04:20 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\comodo

[2008-10-07 21:56:56 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\InstallShield

[2009-01-30 22:21:44 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Lavasoft

[2009-02-06 22:05:54 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Malwarebytes

[2005-03-07 18:22:50 | 00,000,000 | --SD | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft

[2009-02-07 11:51:16 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SITEguard

[2009-02-07 11:47:26 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\STOPzilla!

[2009-02-03 16:16:06 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SUPERAntiSpyware.com

[2005-12-22 17:35:12 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec

[2009-02-06 22:08:54 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TEMP

[2006-09-30 10:03:22 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Windows Genuine Advantage

[2008-10-07 21:51:40 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Vodafone

[2005-03-07 18:23:06 | 00,000,000 | RH-D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data

[2005-12-22 18:56:06 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Adobe

[2005-12-22 18:56:26 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\AdobeUM

[2006-02-14 19:41:20 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Apple Computer

[2009-02-08 23:58:52 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\AVGTOOLBAR

[2005-12-22 20:09:32 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\CyberLink

[2008-11-02 17:31:34 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\dvdcss

[2005-03-07 18:37:52 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Identities

[2005-12-22 19:47:48 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Lavasoft

[2005-12-22 18:03:34 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Macromedia

[2009-02-06 22:05:58 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Malwarebytes

[2005-03-07 18:22:50 | 00,000,000 | --SD | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Microsoft

[2009-03-26 12:03:00 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Mozilla

[2009-02-09 16:28:20 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\PCToolsFirewallPlus

[2009-01-11 19:30:34 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Personal

[2006-12-05 15:28:02 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Sun

[2009-02-03 16:14:48 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\SUPERAntiSpyware.com

[2005-12-22 17:35:22 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Symantec

[2008-12-25 10:15:24 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\U3

[2009-02-08 19:29:26 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\WinRAR

[2007-09-02 11:53:20 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\vlc

[2008-10-09 21:29:16 | 00,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Emma\Application Data\Vodafone

[2004-08-04 05:00:00 | 00,000,065 | RH-- | M] () -- C:\WINDOWS\Tasks\desktop.ini

[2009-03-30 18:32:00 | 00,000,006 | -H-- | M] () -- C:\WINDOWS\Tasks\SA.DAT

[2009-03-28 12:14:02 | 00,000,448 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\Tasks\Ad-Aware Update (Weekly).job

 

========== Purity Check ==========

 

< End of report >

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en helt annan fråga, och det är att sen jag nu skaffade den här nyare versionen av internet explorer så funkar det inte att lyssna på musik eller andra ljud på hemsidor. Det måste ju gå med den nyare verisionen?! Hur gör jag med inställningar för att få tillbaka dessa funktioner, några tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gammal Java-version med säkerhetshål i datorn. Jag rekommenderar dig att installera en ny från http://www.java.com/sv/ och därefter avinstallera alla Java och J2SE utom den senaste i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program (inga webbläsare igång).

 

Installera den nya AVG 8.5 i stället för 8.0 som du verkar ha nu (fast kolla i programmet för säkerhets skull om loggen skulle visa fel).

http://free.avg.com/

 

Kontrollera att Firefox är uppdaterad så det inte är några kända säkerhetshål i den. Görs i Hjälp-menyn.

 

Kolla om du har program med säkerhetshål på http://secunia.com/vulnerability_scanning/

 

[log]Starta Enhetshanteraren på det här viset:

 

Start - Program - Tillbehör - Kommandotolken

Skriv:

set DEVMGR_SHOW_DETAILS=1

set DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1

start devmgmt.msc

 

och välj att visa Dolda enheter i Visa-menyn. Leta efter Lbd.

Högerklicka på den och välj Inaktivera

 

Starta om datorn och gör på samma sätt men denna gång väljer du Ta bort i högerklicksmenyn.[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen ska prova detta. Tycker dock det är konstigt att avg och java är för gamla eftersom jag precis skaffat dem (när jag fick hjälp av er här förra gången), men man kanske måste uppdatera dem ofta då?

 

Vad gäller firefox så vill jag inte ha det egentligen. Det var nån som tipsade om att hämta det, men jag vill egentligen inte ha det, tar bara plats plus jag har ju internet explorer. Trodde att jag tagit bort det med "lägg till och ta bort program", och när jag går in där nu och kollar finns det inte där. Men tydligne är det kvar ändå alltså eftersom du kunde se det?

Kan jag hitta alla firefoxkomponenter och ta bort dem? För inte måste man väl ha två internet?

 

Sorry för många frågor...!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga är också: avg 8,5 verkar inte vara gratis? Det står antingen att man måste betala direkt eller efter 30 dagars fri. Stämmer det att jag måste betala för det? Då kanske jag ska försöka hitta nåt annat gratis virusskydd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även AVG 8.5 finns i en gratisvariant om man väljer rätt på sidorna:

http://free.avg.com/download?prd=afe#tba2

 

AVG byter väl version en eller två gånger om året, men det är nyligen som det inträffade.

 

Java uppdateras ofta, men det har ju en automatisk uppdateringsfunktion så det borde komma upp någon fråga om uppdatering när en ny version finns tillgänglig.

 

När det gäller Firefox så står det nog Mozilla Firefox i Lägg till eller ta bort program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack ska ladda ner det!! hmm jag tog bort mozilla firefox, är de ok att va utan det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte ha Firefox installerat om man inte vill. Fast jag skulle ju inte vilja vara utan Firefox ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...