Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inga kanaler på Tv


--GK--

Rekommendera Poster

Tjena har haft problem med tv:n ca 2veckor nu, och jag vet inte vad jag ska göra!

Misstänker att det blir att lämna in den, men först kan man väl fråga här :P

 

Till problemet, jag får inte in kanaler i tv:n.

När jag söker efter kanaler då hittar den ju alla som jag ska ha.. men jag får inte kolla på nån av dom.

När jag försöker gå till "Tv läge" från att ha spelat ps3 då står det "Fel - Kan inte komma åt digital service." Och efter att ha läst lite i manualen till tv:n, så ska tydligen bara "Digital service" finnas i Storbritannien(?).

 

Jag har försökt med alla återställningar som jag kan se/ komma på.. Inget hjälper!

 

En sån här tv är det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=308423

 

Nån som har nåt tips på vad man kan göra, eller är det bara att lämna in?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Min brorsa hade precis samma problem med sin Sharp TV.(minns ej modellnamn) Han tappade alla digitala kanaler. Det visade sig att programvaran i TVn behövde uppdateras. Med andra ord så var han tvungen att lämmna in den till en TV-reparatör som uppgraderade programvaran i TVn. Vet ej om du har samma problem, men det är väl bara att ringa en TV-reparatör och fråga.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det vart att lämna in den på Elgiganten i alla fall.. För lite mer än 1månad sen. Far fick kontakt med dom idag och dom säger att dom inte hittar något fel på den.. Det kommer ju då garanterat vara samma fel om jag tar hem den och testar.

 

Nån som, tror sig, veta vad felet kan vara?.. Dom är väl tydligen för blåsta för att kolla programvaran, eller så kanske den tv:n inte har någon programvara som måste uppdateras?

 

Dåligt om man måste lämna in en tv för att uppdatera den..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...