Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa Windows Vista dator


jannejanne

Rekommendera Poster

Under återställningen från Återställningspartition ca 6GB (kollar just nu med en Puppylinux CD)

så tog strömmen slut (bärbar dator) och nu går den inte igång längre än det kommer upp felmedelanden, vad man skall göra osv och inget hjälper. Förslaget att stoppa i återställningsskiva slutar med medelande (efter start från återställningsskiva) att denna datorn inte kan återställas från återställningsskiva.

Compaq Presario V6000

Vista home premium

Positivt är att (numera med batteriladdaren igång) går det att starta upp datorn med Puppylinux, det går att kolla i partitionerna /dev/sda1 ca 150GB (0,6GB filer) och /dev/sda2 ca 6GB (4,4GB filer) med återställningen.

Någon idé hur man ska starta återställningen?

Måste ju ha någon typ av Bootbar Windows CD som sedan ger chansen att göra nått, starta nån återställningfil tex.

Eller låg återställningsstartfilen på c:\ ?

Vad heter den, någon ide?

 

Alla tips välkomna.

 

Lite uppdateringar Modell Compaq V6355EU

den har ett nätverkschip från nVidia för puppy fick igång nätverket/internet med forcedeth drivare vilket jag tolkar som nvidia

 

finns också wlan med Broadcom chip

 

[inlägget ändrat 2009-01-24 15:33:50 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2009-01-24 15:42:32 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2009-01-24 15:45:24 av jannejanne]

[bild bifogad 2009-01-24 16:00:38 av jannejanne]

1117637_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av återställning/recovery, men ska man inte trycka någon F-tangent för att kunna göra operationen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt med F-tanagent. Får väl göra försök.

Efter konstaterat att puppylinuxåde 4.1.1 original 94MB och Arne Extons ca 200MB

version funkade så gjorde jag ett försök med XP Pro, slutade med att DVD-läsaren började hoppa fram och tillbaka på ljudet att döma.

Samma med Kubuntu 8.04.1. Fick då idén att det var fel på DVD-läsaren och den bara funkade längst ut på skivan och brände Kubuntu på en DVD, bara 700MB på en 4,7GB skiva.

Nu gick det att installera Kubuntu, C: krymptes till 70GB och 70GB frigjordes för Kubuntu så återställningspartitionen d: är kvar.

Drivare för nätverk eth0, ljud och batteriladdning funkade så man kan se laddningen

och internet funkade över kabel.

Men om det trådlösa funkade orkade jag inte strula med.

Fodrar ju grannens krypteringsnyckel osv minst....tänker inte ställa in den på vårt trådlösa nätverk

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...