Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero Vision (7.11) stannar efter några minuter


Petterson

Rekommendera Poster

Jag har bränt hundratals dvd-skivor i Nero 7-versioner, senast 7.11, dessförinnan 7.5 utan att processen plötsligt stannar. I båda versionerna stoppar emellertid numera transcodningen efter ett antal minuter - i varje fall fryses minutvisningen. Det här började i höstas, möjligen samtidigt som jag fick ett rejält virusangrepp vars effekter jag nu tror mig ha kommit över. Om inte det här är en sådan.

 

Att trycka på "Avbryt" i Visionsfönstret ger ingen respons, vilket det borde. Går jag till Aktivitetshanteraren så visar den att Nero är aktivt! Trots att minutvisningen ju stannat. Kan det vara så att bränningsprocessen fortgår utan att detta - som tidigare varit fallet - kan utläsas i Visionsfönstret? Verkar märkligt i så fall.

 

DVD Flick funkar utan problem men är ju inget riktigt alternativ till Nero.

 

Ja, vad tror ni kloka datorsnillen om det här problemet? Tacksam för ev råd.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar!

 

Jag har ominstallerat och rensat flera gånger (med Nero Clean Tool) utan någon förbättring. Tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ideen i din dubbelpostning att låta någon kolla din hjt logg (hela) verkar vettig.Finns instruktioner här på forumet.Om du behöver hjälp kommer du att få det.

 

Min egen erfarenhet av Nero Vision i Nero 7 är att den kan vara tjurig på ingångsfilernas kvalitet.Jag måste själv låta mpg filer från en Pinnacle TV mottagare först "remuxas"i VIDEOREDO innan Nerovision .

Annars blir kvaliten dålig.samma grej i Nero 6 var konstigt nog inget problem.

 

Det är möjligt att chansen ökar att få ett svar här ökar om du redovisar villka filtyper du har problem med.Ej källan endast typen.

 

Du kan ju be Nero support om hjälp.Har själv gjort det med problemet ovan och fick ett svar men då hade jag själv redan kommit på lösningen.

Nero har en inbyggd log som man troligen kommer att instruera hur man skickar.

 

 

 

LARSAS

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-22 12:30:42 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-01-22 12:48:48 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Jag har äntligen fått gång på Nero-bränningen (f n versiuon 7.5), även om man ju aldrig vet för hur länge. Inte heller vet jag riktigt varför; efter en massa ominstalleringar av versionerna 7.5, 7.11 och 9 samt flera djupscanningar efter virus, funkar det just nu. Om det är virusjakten etc som gett resultat vet jag faktiskt inte.

 

Online-programmet nedan hittade 34 objekt varav 30 var oförargliga cookies och fyra virus eller om det var trojaner av medelrisk. Jag raderade alltsammans och kan möjligen tro att det var det som gav effekt...

 

http://www.windowsecurity.com/trojanscföran/trojanscan.asp

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...