Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen uppdatering > service pack 3


Fr3ak0ut

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Diskuterade här om dagen på jobbet om det här med service pack, om det verkligen innehåller alla tidigare uppdateringar från ruta 0 eller om det bara är sedan förra service paketet?? Dvs. inkrementell eller full patch...

 

[bild bifogad 2009-01-18 02:14:47 av Fr3ak0ut]

1116050_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP brukar alltid vara från ruta noll. Om inte så får du veta det vid installationen.

[inlägget ändrat 2009-01-18 02:46:00 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så det är sällan den frågar efter tidigare SP som i det här fallet behövde 2.an innan jag kunde installera 3.an... SP1 räknas som ruta 0 eller, eftersom det inte står något på Den här datorn > Egenskaper om något SP...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om du kör in SP2 eller SP3 direkt, så ska den inte fråga efter den tidigare, utan den kör in direkt, SP2 innehåller allt från 1:an också, och SP3 innehåller allt från 2:an och 1:an, det jag råkat ut för, är att 2:an och 3.an behöver valideras innan den körs in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

XP SP2 innehåller alla tidigare uppdateringar

Men XP SP3 innehåller INTE SP1 uppdateringarna....

 

Så man måste ha SP1 el SP2 för att installera sp3

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Så man måste ha SP1 el SP2 för att installera sp3

 

Inget du måste ha. Du kan t ex göra en slipstream med SP3, och då installeras samtliga uppdateringar som SP3:an innehåller.

 

Kör du SP3 över till exempel SP2 så kompletteras det som som SP2 saknar. Du får med andra ord inte hela SP3 utan bara enstaka delar. Om du nu t ex hämtar SP3 från WindowsUpdate.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en slipstreamad XP med SP3 här, som jag använt, och funkar hur bra som helst, så man måste inte alls lägga in SP! eller SP2 först, där har du fel, men sen är det också som Stefan säger, men du kan alltså direkt lägga in SP3 om du inte hunnit lägga in något, t.ex efter en omformatering, den täcker allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Inget du måste ha. Du kan t ex göra en slipstream med SP3, och då installeras samtliga uppdateringar som SP3:an innehåller.

 

En Slipstreaming av sp3 måste köras på XP sp2(ev. sp1)

http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/Slipstreaming_Windows_XP_Service_Pack_3.html

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-18 22:00:06 av /JAG]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Jag har en slipstreamad XP med SP3 här, som jag använt, och funkar hur bra som helst,

Ja då är allt uppdaterat...

 

så man måste inte alls lägga in SP! eller SP2 först, där har du fel, men sen är det också som Stefan säger, men du kan alltså direkt lägga in SP3 om du inte hunnit lägga in något, t.ex efter en omformatering, den täcker allt.

SP3 går inte att installera på XP RTM. (Utan sp)

"SP3 is cumulative, so users can install SP3 on top of Windows XP SP1 or SP2."

http://download.microsoft.com/download/6/8/7/687484ed-8174-496d-8db9-f02b40c12982/Overview%20of%20Windows%20XP%20Service%20Pack%203.pdf

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en slipstreamad XP med SP3 här, som jag använt, och funkar hur bra som helst, så man måste inte alls lägga in SP! eller SP2 först, där har du fel, men sen är det också som Stefan säger, men du kan alltså direkt lägga in SP3 om du inte hunnit lägga in något, t.ex efter en omformatering, den täcker allt.

 

Okej, men jag har en XP skiva med SP3. Kan jga göra så den installerar Windows Media Player 11 och Internet Explorer 7 automatiskt också och eventuellt andra tredje parts program som typ Firefox med något script?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Okej, men jag har en XP skiva med SP3. Kan jga göra så den installerar Windows Media Player 11 och Internet Explorer 7 automatiskt också och eventuellt andra tredje parts program som typ Firefox med något script?

 

Du kan använda nLite för ändamålet:

http://www.nliteos.com/

 

Behövs lite provande innan allt fungerar klockrent, men väl värd att prova.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har man en xpskiva med sp0 så måste man installera sp2 innan man kan installera sp3. Det har ingenting med valideringar att göra. Inte heller om du tankar ner den eller kör windows update. Det är helt enkelt en för gammal version för att kunna gå direkt till sp3.

 

[inlägget ändrat 2009-02-01 21:37:11 av dtmeasy]

[inlägget ändrat 2009-02-01 21:38:11 av dtmeasy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en xpskiva med sp0 så måste man installera sp2 innan man kan installera sp3Har man en xpskiva med sp0 så måste man installera sp2 innan man kan installera sp3Har man en xpskiva med sp0 så måste man installera sp2 innan man kan installera sp3

Kan du förklara vad SP0 är för något??

 

Du kan visst installera SP3 direkt utan att börja med SP2 eller SP1.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...